• انتشار: 1400/04/16 - 13:48
  • تعداد بازدید: 808
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل خبر داد؛

پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اردبیل افتتاح شد

مراسم افتتاحیه استانی پایگاه اوقات فراغت تابستان دانش آموزان استثنایی با شعار "هر دانش آموز یک مهارت " با حضور دکتر شفائی رئیس اداره استثنایی و کارشناس فرهنگی و پرورشی اداره استثنایی در آموزشگاه های استثنایی استان برگزار شد.

4806.mp3 پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اردبیل افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استثنایی اردبیل، شفائی رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: درتابستان امسال   8 پایگاه اوقات فراغت تابستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه  در گروه های مختلف در سطح استان با همکاری 25 نفر از همکاران فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش استثنایی و با ثبت نام داوطلبانه بیش از 200 نفر از دانش آموزان از پانزدهم تیرماه تا پایان مردادماه دایر گردید.

وی گفت: تحقق شعار"هردانش آموز یک مهارت" نیازمند همکاری مربیان و اولیای دانش آموز می باشد و اهداف ایجاد این پایگاه ها کشف استعدادهای مختلف دانش آموزان در زمینه های گوناگون فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و... است.

 رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار داشت: رویکرد فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در تابستان جاری، خانواده محور و مهارت محور است و این فعالیت ها در  حیطه های دینی، اجتماعی، مهارتی، ادبی و ورزشی انجام خواهد شد. اوقات فراغت مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی است.

شفائی بیان داشت: درپایگاه های اوقات فراغت تابستانی عمده نقش هدایت گری دانش آموزان به عهده والدین است و والدین باید برای تمامی لحظات فرزندان خود برنامه ریزی نمایند ، زیرا اگر برنامه‌ریزی از سوی والدین و مربیان صورت نگیرد، دیگران از طرق مختلف از جمله رسانه های مخرب برای آنان برنامه‌ریزی خواهند کرد و در این میان فرزندان هستند که دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد.

شفائی در پایان گفت: باتوجه به لزوم ارائه فعالیت‌های پرورشی در کنار ارائه مطالب آموزشی  این برنامه ها در بسترشاد و به صورت مجازی برگزار می شود و به جهت شرایط خاص کرونا ، بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و فعالیت های حضوری در فضاهای عمدتا باز انجام خواهد شد.

در ضمن در پایگاه اوقات فراغت تابستانی 99، در پنج مدرسه(5 پایگاه) با شرکت 222 دانش آموز با نیازهای ویژه برگزار گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4806
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید