• انتشار: 1398/11/29 - 14:50
  • تعداد بازدید: 487
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
کردستان

پویش مدرسه سالم در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش مدرسه سالم در راستای ارتقای سلامت وتندرستی دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

2561.mp3 پویش مدرسه سالم در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

 









سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ - 23 جمادی‌الثانی 1441 February.2020.18 - ۱۴:۴۷:۴۳









تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۰۹:۴۴:۵۴

کد مطلب:  1094250





رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبرداد:

پویش مدرسه سالم در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.





رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش مدرسه سالم در راستای ارتقای سلامت وتندرستی دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی استان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تغذیه سالم، خود مراقبتی وآموزش سبک زندگی سالم را در حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان با نیازهای ویژه تأثیر گذار دانست وگفت: ارتقای سواد و توسعه سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه از برنامه های اولویت دار در آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان است.


رنجبرگفت: پویش مدرسه سالم در مدارس دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول وحرفه ای دوره دوم دربیش از 70 مستقل و ضمیمه شهری و روستایی برای حدود 1300 دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در شهرستان ها ومناطق تابعه استان درحال اجراست.


وی افزود: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان اقداماتی نظیر کنترل تغذیه دانش آموزان در قالب اجرای برنامه صبحانه سالم، زیبا سازی فضای آموزشی با اجرای طرح حیاط پویا و شاداب سازی مدارس را در قالب برگزاری جشن ها و برنامه های شاد جشن هفت سین ویلدا اجرا کرده است.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهارداشت: کارگاه ها ی آموزشی پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش پیشگیری از دیابت، ارتقای آگاهی ودانش بهداشتی، تقویت رفتارهای مثبت بهداشتی ازجمله برنامه های است که به منظورکاهش مخاطرات جسمی، روحی واجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس اجرا می شود.


وی با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهم ترین نقش را در سلامت دانش آموز دارد، اظهار کرد: دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش ها، نگرش ها و رفتارهای جدید را می آموزد که این رفتارها علاوه بر تأثیر برسلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.


رنجبربا تأکید بر اینکه آموزش صحیح دانش آموزان در پیشگیری از بیماری ها می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، گفت: فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار مهم است.










به اشتراک بگذارید :










  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2561
کلمات کلیدی