• انتشار: 1397/01/19 - 09:52
  • تعداد بازدید: 438
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پيام مديركل آموزش و پرورش كردستان و برگزاري كارگاه آموزشي به مناسبت روز جهاني اتيسم

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان به مناسبت روز جهانی اتیسم دوم آوريل 13 فروردين پيامي صادر و آموزش و پرورش استثنايي استان هم كارگاه آموزشي را برگزار كرد.

852.mp3 پيام مديركل آموزش و پرورش كردستان و برگزاري كارگاه آموزشي به مناسبت روز جهاني اتيسم

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، رشيد قربانی همزمان با روز جهانی اتیسم در جمع همکاران آموزش وپرورش استثنایی  استان كردستان گفت: اتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر به دست می آورد چرا که آمار ابتلا به آن به سرعت رو به افزایش است.


وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که اختلال اتیسم هر روز جدی‌تر از گذشته خود را بر جوامع مختلف تحمیل می‌کند ،لذا تلاش نسبت به اطلاع رسانی درباره این اختلال و مشکلات و مسائل مربوط به آن باید افزایش یابد.


مدیر کل آموزش وپرورش کردستان ادامه داد: اتیسم هنوز سبب شناسی دقیقی ندارد و در کشورهای پیشرفته نیز علت و درمان دارویی قطعی آن کشف نشده است. این اختلال در کودکی و زیر سه سال اتفاق می‌افتد و مادام العمر همراه فرد است. به همین دلیل ماجرا پیچیده‌تر می‌شود.اگر در سنین پایین به فکر این اختلال نباشیم، در سنین بالاتر هزینه‌های زیادی به دولت و جامعه تحمیل می شود.


درابتدای این دیدار خلیل رنجبر رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان كردستان نيز گفت: اوتیسم یک اختلال عصبی است که تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد ، مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.


 وی با بیان اینکه در سطح استان درسال جاری به بیش از65 دانش آموز اتیسم خدمات آموزشی ،پرورشی وتوانبخشی ارائه می شود افزود: این آمار نسبت به سال گذشته روند روبه افزایش  بیش از 400درصدی را نشان می دهد.


رنجبرادامه داد: والدین کودکان مبتلا به اتیسم نگرانی های زیادی دارند و به دلیل ناشناخته بودن این بیماری، با چالش های بسیاری در سطح جامعه مواجه می شوند. والدین باید بدانند که این اختلال به کمک افراد آگاه و مشاوره، کاملا قابل کنترل است و به راحتی می توان مهارت های ارزشمندی را به این کودکان آموخت.


 


همچنين به مناسبت اين روز کارگاه آموزشی تخصصی اتیسم در آموزش وپرورش وپرورش استثنایی برگزار شد.


کارگاه آموزشی تخصصی تشخیص ومداخلات یکپارچگی حسی در کودکان اتیسم با هدف آموزش مربیان اتیسم و بسط و گسترش خدمات ویژه کودکان اتیستیک در آموز ش وپرورش استثنایی استان کردستان برگزار شد.


کودکان با اختلال اتیسم همواره به عنوان یکی از شاخص ترین افراد دارای اختلال یکپارچگی حسی همراه با مشکلات در زمینه پردازش حسی مطرح می باشند که استفاده از رویکرد بالینی ” یکپارچگی حسی”  به عنوان گزینه ی اول درمانی آنان مطرح می باشد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 852
کلمات کلیدی