• انتشار: 1398/05/12 - 10:02
  • تعداد بازدید: 440
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

پیش بینی ثبت نام یک هزار و 400 دانش آموز با نیازه ویژه در مدارس استثنایی استان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 400 دانش آموز با نیازویژه در سال تحصیلی 99-98 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه ثبت نام کنند.

1896.mp3 پیش بینی ثبت نام یک هزار و 400 دانش آموز با نیازه ویژه در مدارس استثنایی استان


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان درحاشیه بازدید از فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی توحید سنندج با اعلام این مطلب اظهار داشت: این دانش آموزان از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی 85 مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی استان بهره مند می شوند.


وی گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیازهای دوره پیش دبستانی و ابتدایی از 15 تیرماه، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای از 25 تیرماه و حرفه ای دوره دوم از 15 مردادماه  آغاز  و تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


رنجبر اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم واساسی ذکر کرد و افزود: تا کنون 1021 نفر دانش آموز دارای نیاز ویژه شامل 348 دختر و 673 پسر در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه پیش حرفه ای در 14 شهرستان و منطقه تابعه استان ثبت نام شده اند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر ایجاد فضایی آرام و پاسخگویی مستمر به مراجعین و داشتن سعه صدر از سوی مدیران مدارس گفت: در ستادهای ثبت نام مدارس باید شرایطی مهیا گردد تا درچارچوب قوانین و مقررات مربوط اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه با اطمینان خاطر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام، بستر و زمینه های لازم جهت ساماندهی و تسهیل ثبت نام صورت پذیرد.


رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خرسندی از بازدیدهای صورت گرفته و عملکرد مدیران مدارس در نحوه اجرای شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 99-98 افزود: تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، برنامه ریزی جهت کاهش نگرانی اولیا در امر ثبت نام، مرتفع نمودن مشکلات و نحوه اطلاع رسانی در این بازدیدها مورد پیگیری و ارزیابی قرار گرفت.


مسئول دستگاه تعلیم وتربیت با نیازهای ویژه استان اظهار کرد: انتظار می رود مدیران مدارس با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تبیین ضرورت ها و نیازها برنامه های هدفمندی را به اولیا ارائه و از هر اقدامی که برای خانواده ها ایجاد استرس و اظطراب کند پرهیز کنند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1896
کلمات کلیدی