• انتشار: 1398/10/17 - 12:07
  • تعداد بازدید: 762
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
آذربایجان شرقی

کتاب های چهار جلدی مداخله بهنگام نوآموزان با مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) دوره پیش دبستانی

اجرای آزمایشی طرح مداحله بهنگام برای نوآموزان در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در ۳۰ استان کشور با شناسایی نوآموزان دارای مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) اثر بخش بوده است.

2388.mp3 کتاب های چهار جلدی مداخله بهنگام نوآموزان با مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) دوره پیش دبستانی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کتاب های چهار جلدی مداخله بهنگام نوآموزان با مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) دوره پیش دبستانی در مراکزدولتی و غیردولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری کشور توزیع شد.


محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اشاره به اجرای طرح آزمایشی مداخله بهنگام برای دانش آموزان با مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) در دوره پیش دبستانی در دو سال متوالی در ۳۰  استان کشور گفت: با عنایت به تایید اثربخشی این طرح، این سازمان مبادرت به تدوین و چاپ محتوای آموزشی نموده است.


معاون آموزشی و توانبخشی این سازمان افزود: این بسته آموزشی شامل کتاب آزمون تعیین سطح مهارتهای پایه و پیش نیاز تحصیلی، کتاب مداخله بهنگام آموزشی و توانبخشی ،کتاب راهنمای والدین ، کتاب راهنمای مربیان نوآموزان با مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) است.


وی تاکید کرد: این بسته آموزشی برای راهنمایی آموزگاران مراکزآموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و پذیرش دانش آموزان دیرآموزی که ملاکهای تشخیصی مشکلات ویژه یادگیری را دارند نیز در نظرگرفته شده است.


فرایند توزیع رایگان کتاب های مورد اشاره در مرحله اول، ۴۵۵ سری چهار جلدی کتاب که معادل ۱۸۲۰ جلد کتاب و در مرحله دوم ۳۶۷ سری چهارجلدی معادل ۱۴۶۸ جلد کتاب، صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: سیاست این سازمان اجرای آموزش فراگیر برای دانش آموزان با مشکلات عمومی یادگیری(دیرآموز) است، برهمین اساس این دانش آموزان در مدارس عادی به تحصیل اشتغال دارند و درصورتی که همراه با مشکلات عمومی یادگیری، مشکلات ویژه یادگیری نیز داشته باشند در مراکز دولتی و غیر دولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری پذیرش و خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت می کنند.


گفتنی است طرح مداحله بهنگام برای نوآموزان در سال های   ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در ۳۰ استان کشور با شناسایی نوآموزان دارای مشکلات عمومی یادگیری (دیرآموز) و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی قبل از ورود به دبستان اجرا شد که طی مراحل آزمایشی بالغ بر ۲۵۰۰ نوآموز برنامه مداخله بهنگام را دریافت نمودند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2388
کلمات کلیدی