• انتشار: 1398/06/09 - 09:09
  • تعداد بازدید: 605
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
کردستان

گفتگو با ارغوان الله ویسی،دانش آموز آسیب دیده بینایی و دارنده رتبه 794 کنکور 98

ارغوان الله ویسی با خودباوری، اعتمادبه نفس، پشتکار وتلاش مستمر کامیاب کنکور 98 شد.

1956.mp3 گفتگو با ارغوان الله ویسی،دانش آموز آسیب دیده بینایی و دارنده رتبه 794 کنکور 98


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان ارغوان الله ویسی دانش آموز با نیاز ویژه کم بینایی سنندجی است که امید، پشتکار وهدف او را موفق به کسب رتبه 794 منطقه 3 در آزمون سراسری 98 گروه ریاضی و فنّی نموده است.


الله ویسی که کم بینای مادرزاد است در نهم دی ماه 1379 درسنندج متولد شده، پدرش دیپلمه و کارگر، مادرش خانه دار ودو برادر کوچکتراز خود دارد که هیچ نوع معلولیتی ندارند.


دانش آموز موفق کردستانی گفت: دوران ابتدایی در مدرسه عادی فتح، متوسطه دوره اول در مدرسه عادی شهید بهشتی ومتوسطه دوره دوم را در نمونه دولتی صادق وزیری به تحصیل پرداختم و در دوران تحصیل همیشه رتبه برتر بودم.


 وی می گوید در طول تحصیل در مدارس عادی همکلاسی ها و معلمین خوبی داشتم و می دانستم که هدف دارم وبا اتکابه توانائی هایم باید برای موفقیت بیشتر تلاش کنم مشکلی برای تحصیل نداشتم و هدفمند برای کنکور درس خواندم.


ارغوان الله ویسی افزود: یکی از عواملی که فعالیت در مدرسه را در دوران ابتدایی برایم آسان می کرد معلم رابطم بود، که هفته ای 6 ساعت به مدرسه می آمد و در مورد نحوه آموزش یا منابع و امکاناتی که باید داشته باشم معلمین و مسئولان مدرسه را توجیه می کرد.


وی اظهار داشت: از تابستان سال گذشته روزی 6  ساعت و پس از عید نوروز روزانه 12 ساعت برای کنکور درس می خواندم، از سال دوم متوسطه به طور جدی برای کنکور درس خواندم کتاب های درسی را به دقت می خواندم  و در کنکورهای آزمایشی شرکت می کردم.


دانش آموز موفق کردستانی خاطر نشان کرد: ورزش های مثل بسکتبال  و والیبال را گهگاهی به صورت تفنّنی انجام می دادم، چون اعتقاد دارم برای اینکه در زندگی منزوی و تک بعدی نشد لازم است شادابی وسلامت لازم را برای انجام فعالیت های درسی حفظ کرد.


الله ویسی با بیان اینکه کم بینایی برای من سدی در برابر آرزوهایم نیست، افزود:هیچگاه خسته نمی شدم ودراین مدت با انگیزه و امیدوار درس می خواندم.


 وی نقش پدر و مادر خود را در کسب رتبه برتر مهم خواند  وافزود: فکر می‌کنم پس از لطف خدا و تلاش‌های خودم، خانواده‌ام با مهیاکردن شرایط، بیشترین نقش را در کسب این موفقیت ایفا کرده است.


این دانش آموز مستعد از آینده اش حرف می زند، آینده ای که خیلی به آن امیدوار است و می گوید: هدفم قبولی رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی شریف تهران  و در درجه دوم رشته کامپیوتر در دانشگاه تهران است.


وی اظهار داشت: نابینایان وکم بینایان می خواهند از حقوق برابر در جامعه برخوردار باشند، اشتغال، درمان، کمبود امکانات تحصیلی و عدم مناسب سازی محیط شهری از جمله اهم مشکلات نابینایان و کم بینایان درکشور است.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1956
کلمات کلیدی