• انتشار: 1400/05/14 - 14:26
  • تعداد بازدید: 1108
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنائی مازندران:

۲۰ درصد مدارس با نیازهای ویژه استان تخریبی هستند

رئیس آموزش و پرورش استثنائی مازندران در حاشیه افتتاح مدرسه با نیازهای ویژه برکت "تربیت" سوادکوه از تخریبی بودن ۲۰ درصد مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

4912.mp3 ۲۰ درصد مدارس با نیازهای ویژه استان تخریبی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "محمد جعفری" از فعالیت ۵۱ مدرسه استثنایی دولتی و ۲ مدرسه استثنایی غیر دولتی در استان مازندران خبر داد و گفت: ۲۴ واحد مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دولتی و ۲۸ مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری غیر دولتی در استان مازندران در حال فعالیت هستند.
 وی افزود: ۵ پروژه در حال ساخت در استان داریم که یکی از آنها باعنوان مدرسه با نیازهای ویژه تربیت در سوادکوه توسط بنیاد برکت به صورت ملی مشارکتی ساخته شده و امروز به بهره‌برداری رسیده است. سه پروژه دیگر نیز در شهر های بابلسر، چمستان و مرزن آباد به دلیل مشکلات مالی ناتمام مانده اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از شروع به کار ۲ پروژه دیگر در مهر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: یک مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری خیرساز و یک سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان بابل در حال ساخت است که امیدواریم تا مهر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
جعفری با اشاره به پروژه تازه افتتاح شده تربیت سوادکوه تصریح کرد: این مدرسه طوری طراحی شده که دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در این مدرسه با آرامش بیشتر به تحصیل بپردازند. اتاق های خاصی از جمله کاردرمانی، گفتاردرمانی، مشاوره و تست های تخصصی هوش و روان، اتاق بازی و بازی درمانی مخصوص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طراحی شده است. همچنین تا حد امکان سعی شده از موانع و پله ها استفاده نشود و فضای فیزیکی مدرسه با توجه به شرایط ویژه این دانش آموزان طراحی شده است. این مدرسه با مرکزیت شهر زیرآب ساخته شده و گروه های کم توان ذهنی، ناشنوا و نابینا و سایر معلولیت ها در این مجموعه مورد پذیرش و ثبت نام قرار می‌گیرند.
وی اظهار کرد: ۲۰ درصد مدارس با نیازهای ویژه استان و ۶۰ درصد مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیاز به تخریب و بازسازی دارند. دورنمای آموزش و پرورش استثنایی این است که دانش آموزانی که معلولیت های خفیف دارند به سمت مدارس عادی دولتی هدایت شوند و در طرح آموزش تلفیقی فراگیر که در ایران و جوامع پیشرفته نیز دنبال می شود به تحصیل ادامه دهند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش و حق مسلم دانش‌آموزان برای دسترسی آسان به آموزش و پرورش باید محتوای آموزشی و ویژگی های مدارس به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز از امکانات آموزشی و پرورشی به آسانی بهره‌مند شوند.
جعفری گفت: ۲۷۶۰ دانش آموز خاص در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند و بیش از ۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند که تهیه کتاب ها و دیگر ملزومات آن بر عهده اداره آموزش و پرورش استثنایی است. ۱۰۰۵ پرسنل نیز کار آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی استان را برعهده دارند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4912
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید