• انتشار: 1398/12/04 - 14:18
  • تعداد بازدید: 518
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
زنجان

انتخابات نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ۶۲ دانش آموز منتخب از استان های کشور، مراسم افتتاحیه مجلس دانش آموزی دانش آموزان با نیاز ویژه کشور برگزار شد.

2578.mp3 انتخابات نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره استثنایی استان زنجان دکتر سید جواد حسینی در افتتاحیه این مجلس اظهار داشت: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه  و در قالب مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.


 


وی افزود: دو دانش آموز از این مجلس نیز به انتخاب بقیه اعضا جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.


 


معاون وزیر با بیان اینکه محصول اصلی نظام آموزش و پرورش دانش آموزان هستند اظهار داشت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت  باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد  که در تمامی عرصه ها رشد کرده باشند.


 


وی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بوده و بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


 


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید  بر مشارکت همه ابعاد در نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: بیشترین سازمان اداری و بالاترین تعداد  کارمند در نظام اداری همه در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی  تعلیم و تربیت با نگاه صرف به سیستم رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان  وجود دارد.


 


معاون وزیر با بیان اینکه موفق ترین  نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا به سمت تمرکز زدایی رفته اند، اظهار داشت: این نظام ها از بخشنامه گرایی و تصمیم گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق تر بوده اند.


 


حسینی با بیان اینکه کاهش تمرکز زمانی اتفاق می افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند اظهار داشت: هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیا، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان ها و مناطق بیشتر باشد، آموزش و پرورش موفق تر خواهد بود.


 


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌در ادامه اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی،  برنامه تعلیم و تربیت از سمت مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن  برنامه برای تک تک افراد افراد از جمله برنامه های سازمان است.


وی افزود: راه اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیا، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین المللی از جمله طرح های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.


معاون وزیر هدف از تمامی مشارکت ها و طرح های مشارکت جویانه را کمک به  تعلیم و تربیت آینده سازان دانست و اظهار داشت: رکین ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند  و لذا  باید آنان بالاصاله  در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.


 


حسینی سه مدل مشارکت را مشارکت  تشریفاتی، محدود و واقعی ذکر کرد و افزود: بهترین نوع 


مشارکت، مشارکت واقعی تمامی ذی نفعان است که در تصمیم گیری ها مشارکت کرده و از آن بهره می برند.


 


معاون وزیر مشارکت واقعی را  به انواع نمادین، مقطعی، نظام مند مستمر  تقسیم کرد و اظهار داشت: بهترین نوع مشارکت، مشارکت واقعی نظام مند است که در بستر زمان مستمر است.


 


وی افزود: مشارکت واقعی نظام مند، تقاضا محور است نه عرضه محور ، این مشارکت با دانش آموزان است و نه برای دانش آموزان و نظام مند و تشکیلاتی است نه پراکنده.


حسینی تصریح کرد: مشارکت دانش آموزان در  مجلس دانش آموزی مشارکت واقعی نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.


 


حسینی در ادامه گفت: بسته تحولی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه، بسته تحولی تلفیقی - فراگیر و مناسب سازی در تمامی ابعاد دانش آموزان عادی، والدین، کتب، اولیا، فضا آموزشی، تجهیزات و نگرش جامعه در حوزه استثنایی در حال تدوین و اجرا است.


 


وی در پایان اظهار داشت: ایجاد سالن های ورزشی دویست متری درون مدرسه ای، راه اندازی کارگاه های فنی و حرفه ای، ایجاد اتاق های بازی و کلاس های موضوعی از جمله برنامه های در دست اجرا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.


خاطر نشان می شود نتایج انتخابات به شرح زیر اعلام شد:


▫️در گروه دختران محدثه اسلامی از فارس به عنوان رییس ، راضیه سنجری از کرمان به عنوان نائب رییس اول،آیلین انتظامی از اصفهان به عنوان نائب رییس دوم، زهرا مومنی از لرستان به عنوان منشی اول، حدیثه توکلی فر از سیستان و بلوچستان به عنوان منشی دوم، اسراء مقصودلو از گلستان به عنوان عضو علی البدل اول و فاطمه اروجی از قم به عنوان عضو علی البدل دوم منصوب شدند.


▫️در گروه پسران نیز عباس غلامی از کرمان به عنوان رییس، فاضل قاسمی از فارس به عنوان نایب رییس اول، علیرضا اسدی از مازندران به عنوان نائب رییس دوم،عرشیا فولادوندی از البرز به عنوان منشی اول، امیر اسلامی از خراسان رضوی به عنوان منشی دوم، فائز حیادر از استان خوزستان به عنوان عضو علی البدل اول و رضا بافکر از خراسان شمالی به عنوان عضو علی البدل دوم منصوب گردیدند.


 


▫️شایان ذکر است از گروه دختران محدثه اسلامی از فارس و از گروه پسران عباس غلامی از کرمان به عنوان نمایندگان دانش آموزان بانیازهای ویژه به مجلس شورای دانش آموزی راه یافتند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2578
کلمات کلیدی