• انتشار: 1399/10/13 - 19:23
  • تعداد بازدید: 2736
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور دکتر حسینی صورت گرفت؛

آئین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد

یا حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و استاندار یزد آئین تودیع "عباسعلی دانافر"و معارفه "محسن موحدی فرد " به عنوان مدیرکل آمورش و پرورش استان یزد برگزار شد

3859.mp3 آئین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این آئین که به همراه نشست شورای آموزش و پرورش یزد برگزار شد  با بیان اینکه وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور چالشی جدی در مسیر تحقق عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است اظهار کرد:  شکل گیری مدارس ترکیبی  با رعایت تمامی موازین عدالت آموزشی و کیفیت بالا، آرمان آموزش و پرورش در کشور است و رویکردها در نهاد آموزشی پرورش باید به این سمت باشد .

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زیست بوم کرونا شرایط جدیدی برای تعلیم و تربیت رقم زد اظهار کرد: در زیست بوم کرونا با وجود تعطیلی فیزیکی مدارس  آموزش تعطیل نشد و فضای مجازی، آموزش های تلویزیونی و بسته های آمورشی به کمک تعلیم و تربیت آمد

وی افرود: شبکه شاد پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش است که هم‌اکنون از این شبکه بومی در عرصه تعلیم و تربیت، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش  است .

حسینی با تبیین اهمیت ایجاد زیرساخت و فراهم کردن تجهیزات مناسب برای استفاده هرچه بیشتر دانش‌آموزان از آموزشی غیرحضوری، گفت: هنوز ۳۰ درصد دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند که برای تامین آن به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار تبلت و گوشی مناسب قابل استفاده در سطح کشور با همکاری خیران و تشکل‌ها تهیه و در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته، افزود: امروز خرید یک دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان بر حسب ضرورت کاری مهمتر از ساخت یک واحد آموزشی است و برای حل این مشکل و رفع رنج حدود پنج میلیون دانش‌آموزی که فاقد این تجهیزات هستند، نیاز به مشارکت خیران و توجه بیشتر مسئولان است.

حسینی با تاکید بر کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و تحقق عدالت در آموزش با ابتنا به سند تحول بنیادین، گفت: خوشبختانه لایه نظری این سند و لایه برنامه‌ای آن در قالب ۶۰۰ برنامه تاکنون تدوین شده است و همه آنچه که برای کیفیت بخشی به این حوزه نیاز است، در این سند دیده شده است.

وی دو اقدام مهم که اکنون باید برای آن تلاش شود را بردن لایه اجرایی این سند به مدارس و ارائه لایه نهادین از سوی استانداران، سایر دستگاه‌ها و خانواده‌ها ذکر کرد و گفت: لایه نهادین این سند به این معنی است که با تقسیم کار، هر کسی هر وظیفه‌ای در قبال این سند دارد، اجرایی کند.

معاون وزیر افزود: در این سند ۱۳۱ راهکار اجرایی در قالب شش زیرنظام باید محقق شود که براساس ارزیابی‌ها، ۴۴ درصد آن یعنی بیشترین سهم آن مربوط به نظام رهبری و مدیریت این سند است.

حسینی با تاکید بر این که آموزش و پرورش یک نهاد فرآیندی و به عبارتی پروسه‌ای است نه پروژه‌ای، گفت: در حالی این فرایند باید مصون‌ترین بخش در برابر تحولات سیاسی باشد متاسفانه امروز بیشترین تاثیر را دارد و این یک آفت برای نظام آموزش و پرورش است.

وی با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه‌ها برای تحقق این سند، اظهار کرد: ویژگی مورد نیاز برای نظام رهبری و مدیریت برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهبری آموزشی است به عبارتی نیازمند مدیری است که نه قدرتمند بلکه اقتدار داشته باشد و هم بتواند همه اجزا و اضلاع جامعه را برای اجرای این نظام پای کار بیاورد و خوشبختانه مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان یزد این شاخصه‌ها را دارد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3859
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید