• انتشار: 1398/10/24 - 17:56
  • تعداد بازدید: 661
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور

آموزش وپرورش بدون مشارکت تمام ارکان جامعه امکان پذیر نیست.

دکتر حسینی، در جلسه مشترک با معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش، توسعه مشارکت ها در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، همچنین تجارب جهانی، یکی از زمینه های تسهیل تحقق اهداف آموزش وپرورش است.

2417.mp3 آموزش وپرورش بدون مشارکت تمام ارکان جامعه امکان پذیر نیست.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: دکتر سید جواد  حسینی، در جلسه مشترک با معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش، که با حضور دکتر کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش وپرورش و مدیران کل این معاونت تشکیل شد، با تقدیر وتشکر از زمینه های ایجاد شده برای افزایش کیفیت خدمات آموزشی وپرورشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت:توسعه مشارکت ها در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، همچنین تجارب جهانی، یکی از زمینه های تسهیل تحقق اهداف آموزش وپرورش است.



وی تاکید کرد: آموزش وپرورش بدون مشارکت تمام ابعاد و ارکان جامعه محقق نمی شود، دراین راستا باید، تمام ظرفیت های درونی و بیرونی سیستم آموزش وپرورش شناسایی و آموزش وپرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی  سیستم پویای جامعه مورد توجه قرار گیرد.



رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اختراعات و نوآوری های دانشمندان و به تبع آن توسعه جوامع، را در امتداد حواس بشری برشمرد و گفت: با این  نظریه دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز با وسایل آموزشی وکمک آموزشی، که به صورت تخصصی طراحی شده اند، می توانند از فرصت های آموزشی وپرورشی بهره مند شوند.



وی با اشاره به برنامه  سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان به عنوان یک فرصت برای شناسایی دقیق نیازهای نوآموزان گفت: در این برنامه امکانات بسیار مناسبی برای تبادل اطلاعات به منظوربرنامه ریزی برای ارائه خدمات متناسب با نیاز دانش آموزان، در همه ابعاد ایجاد شده است.



 حسینی وجود 22 مرکز جامع ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره ، درکنار مدارس پذیرا و ویژه را، ظرفیت ارزشمندی برای توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان برشمرد و گفت، این سازمان آمادگی دارد، مرکز جامع آزمون ها را به صورت فیزیکی و دیجیتالی ایجاد نماید.


معاون پرورشی وزیر آموزش وپرورش نیز دراین جلسه به لزوم استفاده از همه ظرفیت ها، برای آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد و گفت: این معاونت در تمام زمینه های لازم برای پرورش استعدادهای دانش آموزان با نیازهای  ویژه آماده انعقاد تفاهم نامه، با سازمان آموزش وپرورش استثنایی است.



وی گفت: رویکرد مشارکتی در برنامه های معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش تعریف شده است که می توان ،با نشست های تخصصی با سازمان آموزش وپرورش استثنایی و شناسایی زمینه های همکاری، تحقق اهداف آموزش وپرورش را، تسهیل نمود.



کاظمی، حضور دانش آموزان با نیازهای  ویژه را در آموزش وپرورش یک ظرفیت ارزشمند برشمرد و گفت: حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه همراه با سایر دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و تربیتی، در رشد و اعتلای همه ابعاد وجودی دانش آموزان موثر است.



 



 



 



 



 



 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2417
کلمات کلیدی