• انتشار: 1400/03/18 - 13:24
  • تعداد بازدید: 1406
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد؛

اجرایی شدن تفویض اختیار صدور احکام و استقرار نماینده ذیحسابی در ادارات استنثایی استان‌ها از اول تیرماه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست مجازی با مدیران کل آموزش‌وپرورش، معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی، مدیران امور اداری، روسای فناوری اطلاعات و روسای ادارات استثنایی استان‌ها از اجرایی شدن تفویض اختیار صدور احکام و استقرار نماینده ذیحسابی در ادارات استنثایی استان‌ها از اول تیرماه سال جاری خبر داد.

4633.mp3 اجرایی شدن تفویض اختیار صدور احکام و استقرار نماینده ذیحسابی در ادارات استنثایی استان‌ها از اول تیرماه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با حضور سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی  نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه یکی از شعارهای توسعه در جهان کوچک سازی دولت‌ها است اظهار کرد:  کوچک سازی  موجب قدرت بخشی به مردم و واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم نهاد خواهد شد.

حسینی با بیان چرایی تقویت ساختار آموزش و پرورش استثنایی علیرغم تاکید بر کوچک سازی دولت گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در سال ۱۳۷۹، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تبدیل به سازمان شدند و در این تبدیل ساختار،  برخی ادارات و ادارات کل زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش تجمیع شدند.

وی افزود: پس از دو سال سازمان‌های آموزش و پرورش مجدد تبدیل به اداره کل شدند و برخی از واحدها  که تجمیع شدند به حالت اولیه برگشتند.

وی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این فرایند جزو اولین واحدهای تجمیعی بود ولیکن در بازگشت مجدد، آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها در همان قالب تجمیع باقی ماندند و این درحالی است که آموزش و پرورش استثنایی، تخصصی‌ترین سازمان خدمات دهنده در نظام تعلیم و تربیت است

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی  تنها سازمانی است که همه ماموریت های نظام تعلیم و تربیت را انجام  می‌دهد اظهار کرد: سازمان آموزش وپروش استثنایی مینیاتوری از تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش است و علاوه بر این ماموریت های اصلی خود ماموریت های فرا وزارتخانه ای نظیر توانبخشی را  نیز بر عهده دارد.

وی افزود: کار با دانش آموزان استثنایی بسیار سخت، دیر بازده  است و نیاز به تخصص، حوصله، تحمل و رنج بیشتر دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه قانون سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب مجلس است و بر اساس استعلام از مجلس نباید آموزش و پرورش استثنایی تجمیع می‌شد اظهار کرد: سال ۱۳۸۹ پژوهشی در خصوص بررسی تجمیع ادارات و اثرات آن بر آموزش انجام شد که بر اساس نتایج این پژوهش، تجمیع اثرات منفی بر جریان آموزشی، پرورشی و توانبخشی ایجاد کرده است

حسینی  با بیان اینکه با این استدلال‌ها ضرورت داشت ساختار ادارات  استثنایی استان‌ها به قبل از تجمیع برگردد، اظهار کرد: در جلسه شورای سازمان که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در سال گذشته برگزار شد، مصوب شد ادارات استثنایی به شکل یک ناحیه  با دو مشخصه اداره شوند.

وی افزود: امکان استقرار نمایندگی ذیحسابی و امکان صدور احکام برای ادارات استثنایی استان‌ها  از جمله این مشخصه‌ها بود.

وی افزود: پس ابلاغ این مصوبه از سوی وزیر آموزش و پرورش، شیوه نامه اجرایی فرایند نیز توسط معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی گفت: برای انجام باکیفیت کار  این فرایند ابتدا در دو استان قزوین و تهران  به صورت پایلوت  انجام شد  و از اول تیرماه سال جاری فرایند صدور احکام و استقرار نماینده ذیحسابی به  کلیه ادارات استثنایی تسری پیدا خواهد کرد.

حسینی با اشاره به فواید استقلال عمل ادارت استثنایی گفت: فعالیت ادارات استثنایی به عنوان یک اداره مستقل و زیر نظر ادارات کل، موجب سهولت فعالیت‌ها، بودجه ریزی عملیاتی، جلوگیری از موازی کاری و فعالیت امور با نگاه تخصصی‌تر خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه به بیان انتظارات از ادارات کل استان‌ها پرداخت و گفت: به روز رسانی سامانه‌های مرتبط توسط فناوری اطلاعات استان‌ها، ارائه آموزش‌های لازم و تهیه تجهیزات مورد نیاز ادارات از جمله مواردی است که ادارات کل استان‌ها باید لحاظ نمایند

وی افزود: ایجاد ادارات استثنایی نظیر اداره یک منطقه باید بدون ایجاد پست‌های جدید و استفاده  از پست‌های موجود و ترکیبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فرایند نقل و انتقال پرونده نیروی انسانی به آموزش و پرورش  استثنایی باید به گونه ای مدیریت شود که در روند پرداخت حقوق و مزایای پرسنل استثنایی  هیچگونه اختلالی ایجاد نشود.

حسینی در ادامه یکی از جهت گیری‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را فراگیر سازی دانست و گفت: رویکرد تلفیقی فراگیر، تغییر جهتی است که نظام تعلیم و تربیت از سمت رویکرد تفکیکی به سمت رویکرد تلفیقی و ترکیبی مبتنی بر فراگیر سازی باید انجام دهد و این امر در آموزش و پرورش استثنایی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر سامانه ندای همراه برای کمک به دانش آموزان تلفیقی فراگیر راه اندازی شده است  و شورای راهبری فراگیر سازی  نیز در آموزش و پرورش استثنایی فعال شده است.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4633
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید