• انتشار: 1397/04/13 - 11:52
  • تعداد بازدید: 1028
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی خبر داد

اجرای رایگان طرح سنجش کلاس اولی‌ها در مناطق عشایری

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری به صورت رایگان انجام می‌شود.

1073.mp3 اجرای رایگان طرح سنجش کلاس اولی‌ها در مناطق عشایری

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، دكتر مجید قدمی با اشاره به نوع پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در این سازمان، اظهار کرد: در سازمان مدارس استثنایی، هفت گروه دانش‌آموزی پوشش داده می‌شود که برخی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و  دانش‌آموزان نابینا و دارای مشکل جسمی ـ حرکتی به سمت مدارس عادی با حضور معلمان رابط هدایت می‌شوند.


وی در مورد آمارهای سال تحصیلی آینده گفت: سال تحصیلی آینده حدود ٧٥ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ١٥٦٩ مدرسه داریم و بر اساس برنامه آموزش تلفیقی دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به دلیل عدم توانایى در برخی از سازه‌های یادگیری در مدارس عادی آموزش خواهند دید که برای معلمان رابط علاوه بر کارگاه‌های تخصصی، محتوا تولید شده که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد؛ البته در مناطق صعب‌العبور، این طرح را نتوانستیم اجرا کنیم.


وی ادامه داد: در مناطق عشایری طرح سنجش، رایگان انجام می‌گیرد و لازمه‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول در مدرسه، طرح سنجش است و بدون انجام فرایند سنجش، ثبت‌نام تکمیل نمی‌شود و کارنامه‌ای در طول سال برای دانش‌آموز صادر نمی‌شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 1073
کلمات کلیدی