• انتشار: 1399/02/09 - 16:18
  • تعداد بازدید: 848
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

اجرای طرح های هر مدرسه یک سرود و هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه فعالیت های قرآنی، توسعه فرهنگ نماز و امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت های کاری آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در سال جاری یک سرود ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه خواهد شد و طرح های هر مدرسه یک سرود و هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل نیز از دیگر طرح هایی است که اجرایی خواهد شد.

2788.mp3 اجرای طرح های هر مدرسه یک سرود و هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در جلسه  شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش  استثنایی که  با محوریت بررسی برنامه های حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی  برگزار شد، اظهار داشت: توسعه سالن های ورزشی درون مدرسه ای، تمرکز بر یک ورزش برای هر طیف دانش آموزان با نیاز ویژه و تهیه تجهیزات ورزشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی از برنامه های سال جاری سازمان می باشد.


وی با اشاره به برنامه های سال گذشته معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی  اظهار داشت: برنامه های سال گذشته  حوزه این معاونت 2 برنامه با  ۲۵ فعالیت بوده که از این میزان  ۱۶ فعالیت  اجرا شده، ۵ فعالیت به سال بعد منتقل شده است و 4 فعالیت نیز اجرایی نشده است که باید بر روی اجرای این برنامه ها تمرکز نمود.


حسینی یکی از عوامل حیاتی موفقیت سازمان آموزش و پرورش استثنایی را  "طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی" دانست و افزود: در دو حوزه  سنجش سلامت جسمانی و مراکز اختلالات یادگیری،  آموزش و پرورش استثنایی کاری فراگیر انجام می دهد زیرا  حوزه پوشش این دو طرح  فراتر از دانش آموزان استثنایی است.


وی افزود: نزدیک به ۹۸ درصد پوشش نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش کار بسیار ارزنده ای است و برای سال جاری پوشش 99 درصدی هدف گذاری شده است.


وی تصریح کرد: با توجه به بحران کرونا سناریوهای مختلف اجرایی شدن طرح سنجش در سال جاری برای ارائه به ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین شده است تا بر اساس تصمیم این ستاد فرآیند کار در سال جاری اجرایی شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از نتایج طرح سنجش تاکنون آموزش و پرورش بی بهره بوده و  استفاده مناسبی نشده است اظهار داشت: داده کاوی و تحلیل آماری داده های بدست آمده از طرح سنجش و ارائه  تحلیل ها به سایر  بخش های آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش از جمله برنامه های سال جاری می باشد.


وی افزود: در راستای اعتبار بخشی به آزمون های مختلف، بانک جامع فیزیکی و دیجیتالی آزمون ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری راه اندازی خواهد شد


وی همچنین خواستار توجه ویژه به ارزیابی دانش آموزان دیرآموز شد و اظهار داشت: خروجی تمام آزمون های تشخیصی باید   منجر به مداخلات طلایی  و بهنگام شود تا از این طریق بتوان به کاهش معلولیت ها کمک کرد.


حسینی خواستار حذف طرح جهش تحصیلی شد و افزود: استدلالات علمی حذف جهش تحصیلی برای ارائه به شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده است وبا هماهنگی حوزه معاونت آموزش ابتدایی این طرح به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.


 وی گفت: خدمات حمایتی یکی از نقاط درخشان آموزش و پرورش استثنایی است  و راه اندازی و ایجاد مراکز جامع تشخیصی و توانبخشی باید در دستور کار قرار گیرد.


معاون وزیر  در ادامه با بیان اینکه در تعلیم و تربیت تمام ساحتی، ساحت دینی و اخلاقی زیر بنا است افزود: نظام فعلی آموزشی ما بشدت آموزش زده است و  تمرکز بیشتر بر ساحت آموزشی است در حالی که  باید توجه ویژه ای به فعالیت های پرورشی و هنری شود.


وی افزود: دانش آموزان استثنایی در مسابقات کشوری فرهنگی و هنری  به عنوان یک استان در بین دانش آموزان عادی دیده می شوند که همواره این دانش آموزان   جزو پانزده استان برتر بوده اند.


وی تصریح کرد: سال گذشته یکی از از دانش آموزان استثنایی رتبه دوم ترتیل کشوری و دانش آموز دیگری نیز  رتبه چهارم احکام در بین تمامی دانش آموزان عادی را بدست آوردند که نشان از تلاش ویژه تمامی دست اندرکاران حوزه فرهنگی و پرورشی دارد.


حسینی در پایان با بیان مزایای شبکه مجازی شاد اظهار داشت: در عصر کرونا و از بستر سامانه شاد باید آموزش های لازم برای تمامی ذینغعان آموزش و پرورش استثنایی  ارائه شود.


 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2788
کلمات کلیدی