• انتشار: 1399/06/17 - 18:02
  • تعداد بازدید: 1271
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خواستار شد؛

ارتباط قوی و موثر با مراکز پژوهشی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست کارگروه رصد کاربست مطالعات ملی و بین المللی خواستار ارتباط قوی و موثر این کارگروه با مراکز پژوهشی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی شد.

3478.mp3 ارتباط قوی و موثر با مراکز پژوهشی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری و به دلیل شرایط کرونا به مشارکت بیشتر تمامی ذینفعان آموزش و پرورش نیاز داریم اظهار داشت:  کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی  با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است.


وی افزود: شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی میتواند نظرات و ایده ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.


وی گفت: بررسی شبکه شاد و افزایش  امکانات مورد نیاز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، گروه های هفتگانه استثنایی و بررسی افزایش این گروه ها، خانواده محور شدن آموزش ها، طرح سنجش، طرح تلفیقی فراگیر، آموزش در بحران و مراکز مشکلات ویژه اختلالات یادگیری از جمله مواردی است که شورای رصد میتواند به آنها ورود پیدا کند.


معاون وزیر با بیان اینکه مطالعات تطبیقی و بین المللی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از نکات مهمی است که باید کارگروه به آن ورود پیدا کند اظهار داشت: شناسایی همکاران علاقه مند در حوزه مطالعات بین المللی و بررسی نظامات بین المللی توسط آنان و شناسایی مراکز تحقیقاتی و سفارش مطالعات تطبیقی و بین المللی به این مراکز از جمله مواردی است که باید در دستور کار گروه‌ قرار گیرد.


وی افزود: برگزاری نشست های علمی با اساتید و محققان کشور تحت عنوان میزهای گفتگو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است و از  خروجی های این گفتگو ها می توان در  کارگروه رصد استفاده نمود.


حسینی گفت:  تشکیل کمیته پژوهشی و اتاق فکر متشکل از صاحبنظران می تواند به غنای موضوعات کارگروه رصد بیافزاید.


معاون وزیر در ادامه اظهار داشت: از طرح های همکاران در قالب نظام تصمیم گیری از صف تا ستاد و طرح  جام  نیز می تواند به عنوان ورودی های کارگروه رصد  استفاده نمود و در قالب  جشنواره ایده های برتر  میتوان سالانه از ایده های برتر همکاران تقدیر بعمل آورد.


حسینی خواستار تشکیل پایگاه جامع داده ها در آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: به زودی بانک جامع اطلاعات سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی خواهد شد و تمامی اطلاعات و برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بانک قرار خواهد گرفت.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3478
کلمات کلیدی