• انتشار: 1399/04/23 - 22:24
  • تعداد بازدید: 994
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت انجمن های تخصصی در ارائه آموزش های تخصصی به والدین و معلمان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: می توان از ظرفیت انجمن های فعال در حوزه کودکان با نیازهای ویژه در ارائه آموزش های تخصصی به والدین و معلمان استفاده کرد.

3331.mp3 استفاده از ظرفیت انجمن های تخصصی در ارائه آموزش های تخصصی به والدین و معلمان

دکتر سید جواد حسینی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن اتیسم ایران با بیان اینکه سخت اعتقاد داریم آموزش و پرورش کیفی بدون اتکا به بخش مردمی تحقق نخواهد یافت اظهار داشت: تجربه جهانی نشان داده است دولت های خدمتگزار با پشتوانه و استفاده از سازمان های مردم نهاد گام به سوی توسعه نهاده اند.


حسینی با بیان اینکه سازمان  آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است افزود: از زمان تاسیس تاکنون خدمات ارائه شده  ۱۸ برابر  و اعتبارات سازمان  ۸ برابر شده است.


وی افزود: ۲۳ هزار نیرو کار تعلیم و تربیت  ۸۲ هزار دانش آموز در ۱۶۰۰ مدرسه اختصاصی استثنایی و ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس پذیرا را برعهده دارند.


معاون وزیر با بیان اینکه ۵۰۰ معلم خاص دانش آموزان طیف اتیسم در کشور داریم افزود: ۴۸ مدرسه خاص اتیسم و ۳۵۰ کلاس ضمیمه، کار تعلیم و تربیت ۲ هزار و ۶۱۷ دانش آموز با طیف اتیسم را برعهده دارند.


وی افزود: ۱۴ مدرسه مورد نیاز ویژه دانش آموزان طیف اتیسم یا مشارکت خیرین در استان های کشور ساخته خواهد شد و برای رسیدن به استاندارد در هر استان یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی مناسب سازی خواهد شد.


معاون وزیر با بیان اینکه انجمن های فعال در زمینه کودکان با نیازهای ویژه میتوانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی والدین نیز  در کنار معلمان باید عهده دار تعلیم و تربیت باشند و این امر نیاز به والدین آموزش دیده دارد که انجمن های تخصصی فعال در این حوزه می توانند به امر  آموزش والدین کمک شایانی بنمایند.


وی افزود: از ظرفیت انجمن ها  بویژه انجمن اتیسم  می توان در ارائه  آموزش های تخصصی به معلمین   و همکاری در پروسه سنجش سلامت جسمانی نهایت بهره را برد.


وی گفت:  انجمن های فعال در حوزه کودکان استثنایی می توانند از فضای مدارس در اوقات غیر آموزشی برای آموز به والدین استفاده نمایند


حسینی یکی از اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را تشخیص بهنگام دانست و اظهار داشت: از طریق همکاری مشترک با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت میتوان سن تشخیص نوآموزان را جهت مداخلات بهنگام و طلایی کاهش داد




  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3331
کلمات کلیدی