• انتشار: 1399/04/22 - 18:33
  • تعداد بازدید: 994
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی تصریح کرد؛

استفاده از ظرفیت شبکه شاد در توسعه فعالیت های مشارکتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دومین جلسه شورای توسعه مشارکت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی با موضوع ارائه گزارش کارگروه های مرتبط با این شورا برگزار شد.

3325.mp3 استفاده از ظرفیت شبکه شاد در توسعه فعالیت های مشارکتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی

 


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از راهبردهای دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی راهبرد توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان است اظهار داشت: در راستای تحقق این راهبرد مهم یکی از بسته های سه گانه تحولی سال 1399، بسته تحولی توسعه مشارکت ها است که در این بسته ارکان و اضلاع مشارکت و توسعه آن درسازمان آموزش و پرورش استثنایی مشخص شده است.


معاون وزیر گفت:  توسعه مشارکت با بخش دولتی، عمومی و مردمی در بخش توسعه مشارکت های برون سازمانی، توسعه مشارکت دانش آموزان، معلمان، مدیران، کارشناسان، اولیا و مربیان به عنوان توسعه مشارکت درون سازمانی و مشارکت با معاونت ها و سازمانهای مختلف وزارت آموزش و پرورش به عنوان توسعه بین سازمانی هدف گذاری شده است.


وی افزود: ذیل این شورا، کارگروه مشارکت معلمان وصاحب نظران، کارگروه مشارکت دانش آموزان، کارگروه مشارکت اولیاء وکارگروه مشارکت پیشکسوتان بخش خصوصی ومردمی ودستگاههای دولتی وعمومی تشکیل شده است.


حسینی تصریح کرد: تمامی فعالیت های مشارکتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی  در صورت امکان با استفاده از بستر شبکه شاد برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.


 معاون وزیر با بیان برنامه های درون سازمانی مشارکت ذینفعان اظهار داشت: پارلمان مجازی معلمان، مشارکت اولیاء در قالب پارلمان مشورتی اولیاء، طرح جام، نظام تصمیم گیری از مدرسه تاستاد، شبکه سازی انجمن ها  وتشکل های اجتماعی وعلمی معلمین، حضورنمایندگان معلمان در کارگروهها، طرح قشربندی حرفه ای معلمان، مدرسه یاری اولیاء، مشارکت پیشکسوتان، مشارکت استانها، مشارکت دانش آموزان در قالب پارلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه،  مشارکت مدیران ومدارس وکارشناسان از برنامه های دورن سازمانی جلب مشارکت ذینفعان آموزش وپرورش است.


 وی افزود: شیوه نامه فعالیت پارلمان مشورتی اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت مجازی و واقعی تدوین شده است و با راه اندازی میزهای یاوری در مدارس اولیا بیشتر در امور مدرسه مشارکت خواهند داشت.


معاون وزیر با بیان اینکه  تمام طرح های مشارکتی باید پیوست زیست بوم کرونا هم داشته باشد اظهار داشت: طرح جمع آوری ایده های مطلوب یا جام یکی از ایده های خلاقانه برای مشارکت معلمان است که تاکنون 18 ایده به دبیرخانه این طرح رسیده است.


وی افزود: اعتبار سنجی آموزش های برگزار شده در شبکه شاد و تاثیر این  آموزش از جمله مواردی است که از میتوان در طرح نظام تصمیم گیری از مدرسه تا ستاد به آن پرداخت.


معاون وزیر در تبیین طرحهای جلب مشارکت های برون سازمانی اظهار داشت: مشارکت دستگاههای دولتی در قالب طرح 100 دبیرخانه 100 مدرسه، طرح حامی، طرح مدرسه سازی تخصصی دستگاههای دولتی، گسترش کمی وکیفی مدارس ومراکز غیردولتی تعریف شده است.


وی گفت: در راستای اجرایی شدن طرح 100 دبیرخانه 100 مدرسه در هر استان برای سال اول بین پنج تا ده سازمان شناسایی شده و دبیرخانه فعالیت های مشترک با آن سازمان  در یک مدرسه دخترانه و پسرانه مستقر خواهد شد.


وی افزود: توسعه کمی وکیفی سازمانهای مردم نهاد درقالب شبکه سازی، توسعه موضوعی، توسعه قشری، توسعه منطقه ای، نظامنامه تعامل وتوانمندسازی نیز از جمله برنامه های توسعه مشارکت در بخش برون سازمانی است.


وی تصریح کرد: مشارکت صاحب نظران ودانشگاهیان نیز در قالب برنامه های طرح رصد وکاربست تعریف شده است، همچنین طرح توانبخشی بانک زمان به صورت انجام خدمات توانبخشی داوطلبان برای معلولین در زمان توانمندی و جبران خدمات ایشان در قالب ارائه کارتهای اعتباری مشتمل بر زمان نیاز به دریافت خدمات، دربرنامه های جلب مشارکت های برون سازمان گنجانده شده است.




 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3325
کلمات کلیدی