• انتشار: 1399/05/28 - 13:09
  • تعداد بازدید: 1202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح مرکز جامع تشخیص، توانبخشی و آموزش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان خراسان شمالی به عنوان اولین مرکز در کشور

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مرکز جامع تشخیص، توانبخشی و آموزش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه رویش در استان خراسان شمالی به عنوان اولین مرکز در کشور افتتاح شد.

3444.mp3 افتتاح مرکز جامع تشخیص، توانبخشی و آموزش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان خراسان شمالی به عنوان اولین مرکز در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مراكز جامع تشخيص، آموزش و توانبخشي مراکزی هستند كه خدمات تشخيصی، آموزشی و  توانبخشی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه و سایر دانش آموزان ارائه می دهند.
 دانش آموزان استثنايي كه در مدارس  استثنايي مشغول به تحصيل مي باشند  و دانش آموزان عادی با  معرفی و ارجاع از طریق سامانه از مدرسه محل تحصيل مي توانند از خدمات  تشخيصي ،آموزشي و توان بخشي مرلكز استفاده نمايند.
پس از انجام مراحل پذيرش نوآموزان و دانش اموزان، ابتدا توسط  آزماينده هاي مركز  مورد ارزيابي  های اولیه ( غربالگری) قرار می گیرند و در صورت نياز جهت ارزيابي هاي تكميلي و یا تخصصی توسط آزماینده های تخصصی مرکز و با ابزار استاندارد موجود، مورد بررسی دقیق قرار می گیرند .
 درصورت نياز برنامه مداخله ای و  آموزش ویژه در مرکز تنظیم و اجرا مي شود، گزارش دقیق گروه تشخیص همراه با تحلیل های لازم به بخش آموزشي و توان بخشي ارایه می شود.
 ‏گروه برنامه ریزی مداخلات آموزشی و توان بخشی به طورمشترك به  طراحی و اجرای برنامه آموزشی و توان بخشي انفرادی(IEP ) برای هریک از نوآموزان یا دانش آموزان مبادرت  می ورزند.
شایان ذکر است در کنار این مرکز جامع، اتاق چند حسی و اتاق تاریک ویژه اختلالات عصبی و رشدی نیز توسط معاون وزیر افتتاح شد

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3444
کلمات کلیدی