• انتشار: 1399/03/31 - 11:13
  • تعداد بازدید: 1088
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور دکتر حسینی صورت گرفت؛

افتتاح پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس شورای شهر مشهد و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در ناحیه پنج مشهد افتتاح شد

3023.mp3 افتتاح پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد

دکتر سید جواد حسینی در آیین افتتاح این مدرسه ضمن تقدیر از شورای شهر مشهد اظهار داشت:  آموزش و پرورش استثنایی ۵۰‌ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را پرداخت می‌کند و  ۵۰ درصد بقیه هزینه سرویس نیازمند مشارکت خانواده ها و خیرین است و در شهر مشهد با مصوبه شورای شهر مشهد این مبلغ از اعتبارات شهرداری پرداخت می شود.
معاون وزیر با بیان اینکه رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است اظهار داشت: استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ۲۷.۵ متر مربع است و در حال حاضر این عدد ۱۰ متر مربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود.
 وی گفت: با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۶۹ مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.
وی تصریح کرد: کل  پروژه های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این پروژه ها در حال تکمیل می باشد.
معاون وزیر با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات در کنار مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: بر همین  اساس نهضت توان افزایی با هدف تامین تجهیزات کمک آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.
وی افزود: ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز می باشد که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیرین است.
حسینی مناسب سازی نیروی انسانی را از دیگر گام های استاندارد ساز آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو کمبود وجود دارد که از طریق سازمان امور استخدامی و دانشگاه فرهنگیان به مرور این کمبود مرتفع خواهد شد.
وی افزود: گام بعدی استاندارد سازی، مناسب سازی منابع مالی است و بر همین اساس در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر آخرین گام استاندارد سازی را استاندارد سازی رویه ها دانست و گفت: در راستای استاندارد سازی رویه ها در آموزش و پرورش سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » تدوین شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی ‌علاوه بر آموزش و پرورش، توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد اظهار داشت:  ارائه خدمات توانبخشی  به دانش آموزان با نیازهای ویژه از بدو ایجاد سازمان تاکنون ۶ برابر شده است در سال جاری ۳۹ هزار نفر از خدمات بهره مند شده اند.
معاون وزیر با بیان اینکه مدرسه شهید شکفته بیست و نهمین  مدرسه استثنایی  است که در چند ماه اخیر  افتتاح شده است اظهار داشت: وجود مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار این مدرسه می تواند علاوه بر ارائه خدمات به دانش آموزان به والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز خدمات ارائه نماید.



شایان ذکر است مرکز آموزشی و مرکز مشاوره شهید شکفته با زیربنای یک هزار و پنج متر مربع در سه طبقه ساخته شده است.
این مرکز با مشارکت خانواده شهید شکفته و اداره کل نوسازی خراسان رضوی در سه طبقه و با ۱۵ اتاق ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ساخته شده است.


 



 



 



 


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3023
کلمات کلیدی