• انتشار: 1399/12/20 - 18:57
  • تعداد بازدید: 1555
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
توسط جانشین وزیر در طرح هدایت و استاندار ایلام صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۴ هزار وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان ایلام

در نهمین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان ایلام تفاهم‌نامه تأمین ۱۴ هزار تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان ایلام به امضای حسینی جانشین وزیر در طرح هدایت و نوذری استاندار ایلام رسید.

4249.mp3 امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۴ هزار وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان ایلام

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در نهمین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان ایلام  که با حضور اعضای این شورا، بسطامی معاون استاندار ایلام و سرکار خانم فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس در محل استانداری این استان برگزار شد، ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است " لقدْ أرْسلْنا رسلنا بالْبیّنات وأنْزلْنا معهم الْکتاب والْمیزان لیقوم النّاس بالْقسْط  "  خداوند متعال در این آیه می فرماید" همانا ما پیامبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند"

وی افزود: بزرگترین رنج بشر نابرابری های اجتماعی و بی عدالتی است  و جامعه ای که در آن عدالت برقرار شود به توسعه خواهد رسید و در این آیه  استقرار عدالت یعنی حیات طیبه و جامعه توسعه یافته هدف رسالت پیامبران ذکر شده است.

وی گفت: بر اساس این آیه استقرارعدالت از طریق  استدلال و دلیل روشن، کتاب که نشان شناخت و آگاهی و دانش افزایی است و میزان یا منطق میسر است.
حسینی تصریح کرد: این مدل پیامبران برای پیاده سازی عدالت، مدلی آموزشی و پرورشی است و خاستگاه رسیدن به عدالت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد.
معاون وزیر اولین و اصلی ترین جوهره سند تحول بنیادین را ارتقای عدالت دانست و اظهار کرد: گسترش عدالت و رسیدن به توسعه، انسان مبنا است و موتور اصلی توسعه انسان ها هستند.

وی افزود: انسان مبنای توسعه است و ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه های انسانی است و لذا نظام تعلیم و تربیت اساس توسعه است.
حسینی توسعه را دانش مبنا و خرد مبنا دانست و گفت:انسان متناسب با زمان خود باید رشد کند و  دانایی، خرد و اندیشه باید در انسان رشد کند زیرا اساس توسعه دانش و خرد است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آخرین اجلاس روسای آموزش و پرورش  گفت: مقام‌معظم رهبری اطلسی از مسائل آموزش و پرورش را به صورت کارشناسانه بیان کردند و مهمترین بحث معظم له عدالت آموزشی بود که شامل عدالت منطقه ای ، عدالت مدرسه ای و عدالت دیجیتالی و مجازی است.

حسینی با بیان کارکردهای وسایل هوشمند آموزشی در عصر کرونا  اظهار کرد: ایجاد فرصتی برای عدالت آموزشی و  تداوم آموزش در شرایط کرونا از جمله کارکردهای وسایل هوشمند آموزشی است.

وی  تصریح کرد:  وجود وسایل هوشمند آموزشی از ترک تحصیل دانش آموزان محروم روستایی و دختران نیز میتواند جلوگیری کند.

 معاون وزیر با بیان اینکه به منظور بهره گیری عادلانه همه دانش آموزان از فضای آموزشی خصوصاٌ در بستر شبکه شاد و آموزش های الکترونیکی در وزارت آموزش و پرورش طرح"هدایت" (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه  - یک کلاس) تدوین شد اظهار کرد: چه کسانی از این امکانات بی بهره اند، این دانش آموزان از چه نوع امکاناتی بی بهره اند، این دانش آموزان در کدام قلمرو جغرافیایی کشور و کدام استانها، مناطق و مدارس تحصیل می کنند، چگونه می توان با بسیج امکانات وزارتخانه، بخش دولتی، عمومی و مردمی با مشارکت همگانی این امکانات را تهیه کرد،  این تجهیزات و امکانات را از کجاها می توان تهیه نمود ومکانیزم تسهیل تهیه این امکانات و نیز توزیع مناسب آن چگونه باید باشد،  شش محور اصلی طرح هدایت است.
 ‏

‏حسینی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از  ۳ میلیون دانش آموز به هیچ وسیله ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند، افزود: از این تعداد در استان ایلام ۱۵ هزار دانش‌آموز از فضای مجازی برای آموزش بی‌بهره بودند که حدود ۱۳۰۰ هزار تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت اما هنوز حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار این استان به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند.
وی گفت: باید تلاش شود برای ۱۴ هزار دانش‌آموز باقیمانده استان ایلام از طریق کمک‌های خیرین، کمک‌های دستگاه‌های اجرایی زمینه آموزش مجازی فراهم شود و به هر میزانی که از منابع مختلف در استان‌ها تجهیزات برای آموزش مجازی تهیه شود از طریق وزارتخانه و از طریق طرح هدایت به همان میزان تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود.
حسینی در پایان تصریح کرد: حرکت اهدای تبلت و وسایل هوشمند به دانش آموزان نیازمند با آغاز طرح هدایت شتاب گرفته است و تاکنون ۲۲۰ هزار تبلت و وسیله هوشمند ارتباطی به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.
شایان ذکر است در قالب تفاهم‌نامه امضا شده، اعتبار هفتاد درصد  از ۱۴ هزار تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استان ایلام از طریق طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی تأمین خواهد شد و ۳۰ درصد دیگر اعتبار موردنیاز از طریق استانداری و منابع داخل استانی تأمین می‌شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4249
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید