• انتشار: 1399/03/20 - 15:13
  • تعداد بازدید: 833
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی مطرح کرد؛

انتشار 106 شماره از نشریه علمی ترویجی تعلیم و تربیت استثنایی با بیش از هزار مقاله

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشست اعضای هیات تحریریه نشریه تعلیم و تربیت استثنایی برگزار شد.

2973.mp3 انتشار 106 شماره از نشریه علمی ترویجی تعلیم و تربیت استثنایی با بیش از هزار مقاله

 


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه نشریه تعلیم و تربیت استثنایی یکی از قدیمی ترین نشریات حوزه آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت:این نشریه از سال 1372 مجوز انتشار گرفته است و تنها نشریه علمی و ترویجی  در حوزه آموزش و پرورش استثنایی است که تاکنون 106 شماره از آن که شامل 1006 مقاله می باشد منتشر شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به سیاست های دوازده گانه سازمان اظهار داشت: ‏سه سیاست راهبرد دانش بنیاد، مشارکت محوری واجتماعی شدن سازمان از جمله اهداف دوازده گانه سازمان است که در راستای اهداف  نشریه تعلیم و تربیت استثنایی است.


معاون وزیر با اشاره به اهداف نشریه تعلیم و تربیت استثنایی گفت: ارایه دستاوردهای علمی و پژوهشی در خصوص روان شناسی و آموزش و پرورش استثنایی، اشاعه فرهنگ مطالعه و پژوهش بین دست اندرکاران، معلمان و مربیان و اولیاء کودکان و دانش آموزان استثنایی، ارتقاء سطح دانش و معلومات معلمان، مربیان و والدین  و اعتلای آموزش و پرورش استثنایی و کمک به اجتماعی شدن این سازمان از اهداف انتشار این نشریه است.


وی با بیان اینکه پایگاه اینترنتی نشریه تاکنون بیش از 6 میلیون بازدید داشته است اظهار داشت: تاکنون هزار و 6 مقاله در نشریه درج شده است که از این میزان 489 مقاله مروری، 280 مقاله ترجمه ای، 218 مقاله اصیل پژوهشی و19 مقاله مطالعه موردی بوده است.


وی افزود: بر اساس نظر سنجی انجام شده محتوی خوب نشریه،  کاربردی بودن و به روز بودن  مطالب بیشترین دلیل مراجعه مخاطبین به نشریه می باشد.


 معاون وزیر با بیان اینکه پژوهش در کشور از چند موضوع رنج می‌برد اظهار داشت: برخی پژوهش ها  و مجلات علمی پژوهشی برای خود پژوهشگران است و پژوهشگری به امری نخبگانی تبدیل شده است که مجله تعلیم و تربیت استثنایی از این عوارض دور بوده است.


حسینی با بیان اینکه  سالانه چهار نویسنده، یک مدرسه و یک مخاطب سالانه نشریه مورد تقدیر قرار گیرند  اظهار داشت: تجربیات معلمان، مشکلات ویژه یادگیری، مسائل توانبخشی و سه بسته تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جمله مواردی است که نشریه می تواند با رویکرد مساله محوری  به آنها بپردازد.


وی افزود: شبکه شاد و کانال آموزش و پرورش استثنایی در این شبکه ظرفیت بی بدیلی است که می توان از آن برای معرفی نشریه و انتشار آن بهره برد.


 شایان ذکر است در این نشست از زحمات دکتر فرهود به عنوان سردبیر نشریه تقدیر به عمل آمد و دکتر کمالی به عنوان سردبیر جدید معرفی شد.


 



 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2973
کلمات کلیدی