• انتشار: 1400/08/17 - 14:07
  • تعداد بازدید: 1617
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نمایشگاه آثار نقاشی ایلیا افشارمند دانش آموز طیف اتیسم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نمایشگاه آثار ایلیا افشارمند دانش آموز طیف اتیسم بازدید به عمل آورد

5359.mp3 بازدید رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نمایشگاه آثار نقاشی ایلیا افشارمند دانش آموز طیف اتیسم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛  ایلیا افشارمند، دانش‌آموز ۱۴ ساله طیف اتیسم پایه هشتم مدرسه رهنما از منطقه 11 تهران است که معیارهای ارزشمندی را در نقاشی های خود دنبال کرده و به تصویر می کشد.

 شاخص آثار این دانش آموز اوتیسمی عدم برتری انسان ها بر یکدیگر بر مبنای سلامت جسم بوده و معتقد است باید توانمندی انسان‌ها به جای ناتوانی آنان دیده شود.

شاخص‌های صلح در شهرها در آثار ایلیا افشارمند مشهود است به نحوی که امن بوده و هیچ گونه جنگی در آن وجود ندارد، در محیط زیست آلودگی وجود ندارد، حامی کودکان نابینا و معلول است، کودکان کار حمایت می شوند و امکانات رفاهی و آموزشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان مهیا است.
این نقاش و خطاط نوجوان معتقد است حیوانات آزاد هستند و ماهی‌ها صید نمی‌شوند و دستیابی به این شاخص ها یک رویای دست نیافتنی نیست.
ایلیا افشارمند با طراحی ۱۰ اثر در اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی نیز شرکت کرده است.
لازم به ذکر است این دانش آموز تاکنون برنده ۱۸ جایزه جهانی، ۲ جایزه صلح جهانی در رده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال از کشور ژاپن و برگزیده جایزه یونیسف در نقاشی با موضوع کرونا شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در دیدار با خانواده این دانش آموز و هیات مدیره موسسه مهر گیتی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی گفت: نقش خانواده ها در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی از ضروریات است و با همین رویکرد بسته تحولی آموزش و پرورش خانواده محور در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.
وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان طیف اتیسم سال گذشته ۱۴ مدرسه اختصاصی اتیسم در کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان دانش آموزان طیف اتیسم و گنجاندن دروس مرتبط با اتیسم در دروس دانشگاه فرهنگیان از جمله مواردی است که جهت استاندارد سازی نیروی انسانی انجام شده است.
وی در پایان گفت: تاکنون ۷۰۰ محتوای آموزشی ویژه طیف اتیسم در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تولید شده است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید