• انتشار: 1399/06/02 - 17:00
  • تعداد بازدید: 1353
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

بازگشایی مدارس با رویکرد تداوم و فراگیری آموزش برای همه دانش آموزان استثنایی/ برگزاری مانور بازگشایی مدارس

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

3455.mp3 بازگشایی مدارس با رویکرد تداوم و فراگیری آموزش برای همه دانش آموزان استثنایی/ برگزاری مانور بازگشایی مدارس

 


دکتر سید جواد حسینی ‌در این نشست که با حضور روسای آموزش و پرورش ۸ استان و ارتباط ویدئو کنفرانسی با بقیه ادارات استثنایی برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم و گرامیداشت یاد دو معلم شهید که هفته دولت به یاد آنان نام گذاری شده است اظهار داشت: پروژه مهر بزرگترین فعالیت آموزش و پرورش است و اطلس یادگیری آموزش و پرورش استثنایی با استراتژی پوشش حداکثری دانش آموزان استثنایی، تداوم آموزش و تغییر سریع  از هر یک از حالات سفید و زرد و قرمز تدوین شده است و ملاک عمل استان ها در بازگشایی مدارس است.


حسینی با بیان چرایی اهمیت پروژه مهر اظهار داشت: اولین ویژگی پروژه مهر این است که  عظیم ترین فعالیت ها در دل این پروژه قرار دارد.


وی افزود: اگر آموزش و پرورش با کیفیت میخواهیم باید پروژه مهر با کیفیت داشته باشیم و مهمترین سنجه توفیقات مدیریتی در تحقق اهداف مهر و نوع مواجه با پروژه مهر نهفته است.


وی گفت: پروژه مهر پروسه ای است که در‌طی سال ادامه دارد و از مهر شروع شده و تا مهر آینده ادامه دارد و این پروژه  مهمترین مظهر و تجلیگاه جامعه پذیری و اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت است.


معاون وزیر تصریح کرد: این پروژه همواره بزگترین دغدغه حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش است و همه تلاش ها،  تمرکز بر مهر و بازگشایی خوب مدارس است


 حسینی با بیان اینکه در سال جاری حساس ترین، لغزنده ترین و پر چالش ترین بازگشایی مدارس را به دلیل شیوع کرونا داریم اظهار داشت:  مهر امسال و ماموریت های آموزش و پرورش در شرایط ناپایدار  قرار گرفته است و امسال سال آموزش در بحران است.


 ‏وی افزود: تغییر پذیری سریع، نگرانی خانواده ها، اقتصاد ناپایدار، تعطیلی برخی از مشاغل از ویژگی های دوران کرونا است که بر پروژه مهر نیز تاثیر گذار است.


حسینی گفت: در سال جدید تحصیلی و با توجه به شرایط کرونا باید نظام برنامه ریزی، پسا برنامه ریزی مبنای عمل قرار گیرد


وی افزود: باید برای حالت های قرمز، زرد و سفید برنامه ریزی کامل انجام شود و برای تغییر شرایط سریع از هر یک حالت ها آمادگی کامل داشته باشیم.


معاون وزیر  یکی از ویژگی مدیران موفق سازمان ها  را عبور دادن  درست سازمان ها از بحران دانست و اظهار داشت:  باید تمام همت مدیران عبور از بحران و تبدیل چالش ها به فرصت های بی بدیل بویژه در حوزه تعلیم و تربیت باشد.


معاون وزیر با بیان اینکه کرونا در کنار همه تهدیدات فرصت هابی نیز ایجاد کرده است، اظهار داشت: الزام به استفاده  فناوری اطلاعات در آموزش و درگیر شدن خانواده ها با امر آموزش دانش آموزان از جمله فرصت های است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.


حسینی با بیان اینکه زمان آموزش در کشور از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است افزود: کرونا این فرصت را ایجاد کرده است که بتوانیم از ساعات درسی مدارس بکاهیم و به کیفیت بخشی آموزش بیاندیشیم.


وی افزود:  افزایش اختیارات مدارس، رسیدن به عدالت آموزشی، تردد امواج به جای تردد افراد، افزایش بهره وری و سرعت، دقت و جامعیت در آموزش از جمله فرصت هایی است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.


حسینی با بیان اینکه  باید برای تمامی دانش آموزان بویژه دانش آموزان و معلمانی که به امکانات ارتباطی دسترسی ندارند برنامه ریزی شود اظهار داشت: تدوین اطلس یادگیری در شرایط کرونا و تداوم و فراگیری آموزش به شیوه های متعدد از  جمله آموزش های منزل محور و تهیه بسته های آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد.


وی افزود:  با هدف سنجش آمادگی مدارس مانور بازگشایی مدارس در تمامی مدارس استثنایی تا قبل پانزده شهریور برگزار  خواهد شد.


حسینی تصریح کرد: دستورالعمل بازگشایی مدارس به استان ها ابلاغ شده است که چارچوب عمل  بازگشایی مدارس همین دستور العمل است و مدیران ادارات و مدارس نیز  علاوه بر دستورالعمل باید خلاقیت های خود در بازگشایی هر چه بهتر مدارس را به کار ببندند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با  تشریح طرح "سابت" اظهار داشت: در راستای سیاست گذاری، اهداف، برنامه ریزی و تجربه گردانی، نشست مشترک با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها در قالب طرح سابت و در گروه های 8 نفره برگزار خواهد شد.


وی افزود: این طرح در راستای  ایجاد شبکه تعاملی مدیران  و در جهت  ارتقای مدیریت سازمانی و آموزشگاهی است که  گامی در جهت سازمان و مدرسه یادگیرنده و تجدید حیات شونده نیز می باشد.


شایان ذکر است در این جلسه از کتاب بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد






 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3455
کلمات کلیدی