• انتشار: 1398/11/20 - 15:08
  • تعداد بازدید: 839
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفت؛

برگزاری آئین خشت گذاری و ساخت اولین مجتمع آموزشی استثنایی سردار سلیمانی در راستای ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی

درنهمین روز از دهه فجر آئین خشت گذاری و آغاز ساخت اولین مجتمع از ۲۱۰ مجتمع آموزشی استثنایی که قرار است با مشارکت خیرین ساخته شود، با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان نوسازی مدارس و استاندار تهران در فشافویه تهران برگزار شد.

2515.mp3 برگزاری آئین خشت گذاری و ساخت اولین مجتمع آموزشی استثنایی سردار سلیمانی در راستای ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ این مجتمع اولین مجتمع آموزشی از مجموع ۲۱۰ مجتمع مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که با تجهیزات کامل موردنیاز دانش آموزان استثنایی ساخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار نیازمند باشد که تمام اعتبار این مجتمع توسط خیر مدرسه‌ساز حاج اکبر ابراهیمی به‌طور کامل تأمین و تجهیزات آن نیز خریداری خواهد شد.


گفتنی است؛ این خیرمدرسه‌ساز تاکنون بیش از۱۱۰ مدرسه در سطح کشور احداث کرده است.


دکتر سید جواد حسینی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت:  بر اساس آمایش سرزمینی که کرده ایم ۲۱۰ مدرسه استتثنایی در کشور نیاز است تا به استاندارد برسیم و به همین دلیل سراغ خیرین بزرگوار رفته ایم.


وی افزود: آیین خشت گذاری و ساخت  اولین مجتمع آموزشی خیر ساز استثنایی با شعار " آغاز خوب برای یک انجام مطلوب " و به نام سردار شهید سلیمانی  با حضور وزیر آموزش و پرورش و امروز در فشافویه تهران برگزار شد.


معاون وزیر اظهار داشت: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بوده و بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند


وی با بیان اینکه  تمامی زیرساخت‌ها برای تحصیل این دانش آموزان آماده است اظهار داشت: دانش آموزان استثنایی پنج برابر دانش آموزان عادی به فضای آموزشی نیاز دارند و درصدد هستیم تا با کمک خیرین ارجمند فضا و سرانه آموزشی را از ۱۰ مترمربع به ۲۲.۵ مترمربع افزایش دهیم.
وی افزود: رسیدن به استاندارد مطلوب فضا نیازمند احداث ۲۱۰ مجتمع آموزشی استثنایی در کشور است که این امر از طریق ایجاد مثلثی بین خیرین، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام است.


وی تصریح کرد: مجتمع شهید سلیمانی فشافویه در زمینی به مساحت بیش  از ۲ هزار متر مربع، با زیر بنای ۱۵۰۰ متر مربع و در  دو طبقه ویژه دانش آموزان استثنایی ساخته خواهد شد که آغازی خوب برای رسیدن به انجامی مطلوب است.


معاون وزیر سیاست های فراگیر سازی و مناسب سازی را از جمله سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: نهضت خیرین توان افزا با هدف شناسایی نیازهای دانش آموزان استثنایی و رفع آن توسط خیرین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.


 


 


 


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2515
کلمات کلیدی