• انتشار: 1399/05/14 - 15:31
  • تعداد بازدید: 899
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

به زودی کلنگ احداث 3 مدرسه استثنایی در شهرستان های تهران به زمین زده خواهد شد/ نوبت گیری 62 درصد نوآموزان کشور در برنامه سنجش

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن بازدید از مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر ری در جمع همکاران اداری آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران حاضر شد.

3408.mp3 به زودی کلنگ احداث 3 مدرسه استثنایی در شهرستان های تهران به زمین زده خواهد شد/ نوبت گیری 62 درصد نوآموزان کشور در برنامه سنجش

 


 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در نشست صمیمی با کارکنان آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران اظهار داشت: ترکیبی و موزاییکی بودن جمعیت، سیال بودن جمعیت، مهاجرت پذیری،  کم بودن هویت ها، پایین بودن سطح رفاه و بالا بودن میزان اتباع خارجی شش مولفه آسیب زای شهرستان های  استان تهران  است   که این مولفه ها موجب شده است دانش آموزان در معرض آسیب های فراوانی قرار گیرند.


 معاون وزیر با بیان اینکه ۵۶۷ معلم   کار تعلیم و تربیت  بیش از 4 هزار دانش آموز با نیاز های ویژه را در شهرستان های استان تهران  بر عهده دارند  اظهار داشت: وجود ۱۴۶ مدرسه استثنایی و  ۶۰۲ کلاس درس  به همراه پراکندگی جمعیتی این دانش آموزان و ویژگی های خاص جمعیتی موجب شده است کار تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز های ویژه با سختی فراوانی همراه باشد.


 حسینی با بیان اینکه شهرستان های تهران و شهر تهران پیشانی آموزش و پرورش استثنایی کشور هستند و می‌توانند به عنوان الگو برای بقیه استان ها باشند:  با توجه به ویژگی های  خاص جمعیتی ، سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با نیاز های ویژه شهرستان های استان تهران نگاه ویژه ای دارد.


معاون وزیر با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ساخت 210 مدرسه جدید برای رسیدن به استاندارد مطلوب اظهار داشت: 72 مدرسه از این تعداد تاکنون کلنگ زنی شده است  و در حال ساخت است و 138 مدرسه دیگر نیازمند مشارکت خیرین  و دستگاه های اجرایی از ردیف مسئولیت های اجتماعی است.


وی افزود: 3 مدرسه از این تعداد متعلق به شهرستان های استان تهران است که کلنگ احداث دو مدرسه به زودی به زمین زده خواهد شد و مقدمات ساخت یک مدرسه دیگر نیز فراهم شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به دسترسی 42 درصد دانش آموزان با نیاز های ویژه شهرستان های استان تهران به شبکه شاد اظهار داشت: حاشیه نشینی و محرومیت موجب شده است تعداد زیادی از دانش آموزان به امکانات سخت افزاری و ارتباطی دسترسی نداشته باشند و باید با مشارکت خیرین و در قالب نهضت توان افزایی تجهیزات سخت افزاری و امکانات شبکه ای این دانش آموزان جهت اتصال به شبکه شاد فراهم شود.


 وی افزود: با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی باید شیوه های جایگزین از جمله تهیه بسته های آموزشی و آموزش های منزل نیز باید پیش بینی شود تا هیچ کس از آموزش دور نماند.


حسینی در ادامه گفت: استقرار پایگاه جامع مجازی، استقرار سامانه ندای همراه، مناسب سازی الگویی حداقل دو مدرسه، افزایش پوشش پیش دبستانی و افزایش خدمات حمایتی در پیش دبستانی، برنامه ریزی برای آموزش مهارت های چندگانه، جلب مشارکت اولیاء و آموزش زبان اشاره و بریل از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های تهران قرار گیرد.


 معاون وزیر با بیان اینکه ۳۸ مرکز اختلالات یادگیری  در شهرستان های استان تهران وجود دارد اظهار داشت:  بیش از 10 مرکز جدید نیز مورد نیاز است که باید با برنامه ریزی، این ده مرکز در سال تحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.


 حسینی با بیان اینکه اعتبارات حمایتی از ۴ میلیارد تومان  به ۷ میلیارد  در سال جاری رسیده است اظهار داشت:  باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمامی اعتبار خرید تجهیزات حمایتی اختصاص یافته به شهرستان های استان تهران جذب شود.


 معاون وزیر درادامه با بیان آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اظهار داشت: تاکنون 664 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با 62 درصد برای سنجش در پایگاه های سنجش کشور نوبت گیری کرده اند که 293 هزار نفر معادل با 27 درصد این نوآموزان مورد سنجش قرار گرفته اند.


وی افزود: ۶۷ پایگاه  اولیه  و 5 پایگاه تخصصی در شهرستان های استان تهران کار سنجش را بر عهده دارند و تاکنون 42 هزار نوآموز نوبت گیری کرده اند و 12 هزار نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


 حسینی تصریح کرد:  به دلیل شیوع کرونا و شروع با تاخیر فعالیتهای پایگاه های سنجش در شهرستان های استان تهران و بافت جمعیتی خاص این شهرستان ها تا کنون ۵۴ درصد نوبت گیری و ۱۵ درصد سنجش‌ انجام شده است که از میانگین کشوری پایین تر است و نیازمند مداخلات مدیریتی موثر است.


شایان ذکر است در بازدید از مرکز سنجش شهر ری مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی را همراهی کرد.







 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3408
کلمات کلیدی