• انتشار: 1396/02/03 - 10:25
  • تعداد بازدید: 777
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس:

رشد69 درصدی تالیف و مناسب سازی کتابهای درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور

124.mp3 به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس:





رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: در حوزه تاليف و مناسب سازي كتابهاي درسي دانش آموزان با نيازهاي ويژه از 85 جلد به 144 جلد رسيده ايم كه رشدي بيش از 69 درصد را نشان مي دهد



به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش وپرورش فارس،  مجید قدمي در آيين تقدير از دانش آموزان و فرهنگيان منتخب در مسابقات كشوري مدارس استثنايي گفت:سازمان آموزش و پرورش استثنايي با هدف حمايت از دانش آموزان با نيازهاي ويژه و خانواده هاي آنان اقدامات گوناگوني در جهت آموزش، پرورش و توانبخشي اين عزيزان را برنامه ريزي و به اجرا مي گذارد.


وي در تشريح عملكرد اين سازمان گفت: در بحث اعتبار سرويس اياب و ذهاب عملكرد سازمان در سال تحصيلي 92-91 صفر بوده در حالي كه اين عملكرد در سال تحصيلي جاري به 235 ميليارد ريال رسيده است همچنين در هزينه هاي خدمات حمايتي نيز طي اين زمان- از صفر ريال به مبلغ 70 ميليارد ريال رسيده است .


وي افزود: در حوزه تاليف و مناسب سازي كتابهاي درسي دانش آموزان با نيازهاي ويژه نيز از 85 جلد به 144 جلد رسيده ايم كه رشدي بيش از 69 درصد را نشان مي دهد


وی همچنین گفت: در توسعه مراكز آموزشي و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري هم از 296 نفر در سال تحصيلي 92-91  به 432 نفر در سال تحصيلي جاري معادل 9/45 درصد رشد داشته ايم.


رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اشاره به برگزاري جشنواره هاي الگوي برتر ياددهي و يادگيري با رويكرد درس پژوهي نيز گفت: تعداد آثار طي 4 سال گذشته از رقم 296 اثر به 451 اثر رسيده است كه كه حاكي از رشد 36/52 درصدي دارد همچنين در اجراي طرح هاي خدمات حمايتي از دانش آموزان با نيازهاي ويژه اين رقم از صفر به 5574 نوع خدمت رسيده است .


وي افزود به عنوان يك مقام دولتي احساس مي كنم كه بايد عنوان شود در مجموعه آموزش و پرورش استثنايي چه اتفاقاتي افتاده و در حال رخ دادن مي باشد  و كداميك از اهداف و برنامه ها محقق شده و در كجا قرار گرفته ايم.


وي گفت با توجه به اينكه سازمان آموزش و پرورش استثنايي يك سازمان تخصصي است طبيعتا در يك  سازمان تخصصي نيز بايستي تيمي  تخصصي و كارشناساني اهل فن و نظر حضور داشته باشند تا  سازمان بتواند براي پيشبرد اهداف و فعاليتهاي خود در بخش هاي مختلف برنامه ريزي هاي مناسبي داشته باشد ، بنا بر اين تاكيد ما در سازمان آموزش و پرورش استثنايي استفاده از نيروهاي متخصص و توانمند در اين زمينه بوده است.


وي با بيان اينكه طي 4 سال گذشته پوشش تحصيلي دانش آموزان استثنايي از 109 هزار نفر به 127 هزار نفر رسيده است گفت: با توجه به كمبود منابع مجبور به اولويت بندي فعاليت هايمان شده ايم  به نحوي كه در زمينه پوشش تحصيلي شاهد 16 درصد افزايش دانش آموزان بوده ايم همچنين تعداد مدارس را توسعه داده ايم و نيروي انساني متخصص جذب نموديم ، سنجش را توسعه داده و توانستيم افزايش قابل ملاحضه اي داشته باشيم .


وي تاكيد نمود : رويكرد وزارت آموزش وپرورش آموزش تلفيقي است كه يك شاخص جهاني مي باشد ؛ رويكردي جهاني كه معتقد است از هرگونه جدا سازي بايستي پرهيز شود و مدرسه استثنايي آخرين تصميم بايد باشد.


قدمي افزود: بايستي تا آنجا كه مي توانيم نظام آموزشي را منعطف كنيم و معلمان عادي را آموزش دهيم ، قوانين و مقررات را تعديل كنيم ، فضاي آموزشي را مناسب سازي كنيم تا بچه ها در اين محيط به تحصيل بپردازند و دليل آن اين است كه آموزش و پرورش ديگر خواندن و نوشتن و حساب كردن نيست بلكه آماده سازي فرد براي زندگي است ، لذا وقتي دانش آموزي را در يك مدرسه خاص آموزش دهيم نيازمند شهر خاص هم براي زندگي او هستيم كه چنين چيزي ممكن نيست


وي با بيان اينكه آموزش و پرورش و مدرسه نمايي از جامعه است و مباني نظري آموزش تلفيقي است. گفت: معلوليت مشكل فرد نيست مشكل جامعه است ، با اين ديدگاه سعي نموده ايم تا حد امكان دانش آموزان را به سمت تحصيل در فضاي آموزش و پرورش عادي سوق دهيم و با شاخص هاي جهاني همسو شويم و كار را به پيش برده ايم ، البته مشكلاتي هم وجود دارد در اين خصوص ازجمله اينكه بايد معلمان عادي هم آموزش ببينند


وي با مثبت ارزيابي نمودن جايگاه آموزش و پرورش استثنايي استان فارس در اين مسابقات گفت: امسال سومين سالي است كه اين دوره  از مسابقات به اين شكل  در حال برگزاري است و در طول تابستان و پس از ماه مبارك رمضان  نيز شاهد برگزاري دوره جديد با حضور دانش آموزان سراسر كشور و همكاران عزيزمان در استانهاي مختلف هستيم كه در گروه هاي مختلف تحت پوشش قرار مي گيرند.


قدمي گفت: در زمينه مسابقات و مراحل بالاتر و بين المللي نيز با همكاري كميته ملي پارا المپيك كشور فضايي ايجاد نموده ايم كه اين مسابقات هنگامي كه برگزار مي شود همزمان نيز استعداديابي از بين دانش آموزان صورت پذيرد و بهترين ها براي شركت در مسابقات داخلي و خارجي شناسايي و معرفي شوند.


وي يادآور شد: به طور طبيعي بين 14 الي 15 سالي كه دانش آموزان در كنار ما هستند با استعداديابي كه صورت مي پذيرد فكر مي كنم كه زمينه هاي رشد و توانمند سازي هرچه بيشتر اين دانش آموزان فراهم مي شود.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 124
کلمات کلیدی