• انتشار: 1399/01/18 - 14:23
  • تعداد بازدید: 799
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در مصاحبه با شبکه خبر:

تحصیل 2 هزار و 600 دانش آموز طیف اتیسم در 48 مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش استثنایی به 2 هزار و 600 نوآموز و دانش آموز طیف اتیسم در 48 مدرسه ویژه و 222 نفر دانش آموز اتیسم در طرح تلفیقی فراگیر خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می نماید.

2704.mp3 تحصیل 2 هزار و 600 دانش آموز طیف اتیسم در 48 مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسم

 


دکتر سید جواد حسینی در مصاحبه با شبکه خبر  اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی 153 هزار دانش آموز با نیاز ویژه را در مدارس ويژه دانش آموزان استثنایی و در مدارس عادی از طریق طرح تلفیقی فراگیر تحت پوشش آموزش قرار داده است.


وی افزود: این تعداد دانش آموز در 1600 مدرسه استثنایی و 20 هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل و فراگیری هستند.


  معاون وزیر با بیان اینکه در سطح کشور 48  مرکز آموزشی ویژه دانش آموزان اتیسم داریم،  اظهار داشت: این مدارس، ویژه این دانش آموزان مناسب سازی شده است و با توجه به اینکه در 14 استان مدرسه مستقل دانش آموزان با طیف اتیسم نداریم در سال جاری 14 مدرسه مناسب سازی شده  ویژه دانش آموزان اتیسم  راه اندازی خواهدشد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از اصول حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه اصل تطابق و مناسب سازی است اظهار داشت:  معلم، محتوی، والدین و جامعه باید برای دانش آموزان با نیاز ویژه  مناسب سازی شود و در راستای مناسب سازی والدین دارای دانش آموز با طیف اتیسم در روز های اخیر ۵ کتاب تالیف و رونمایی شده است.


 وی افزود: این کتاب ها شامل آشنایی با اتیسم، رفتن به آرایشگاه، عوض کردن منزل، رفتن به مطب پزشک و نحوه برخورد با چالش های رفتاری معمول در کودکان با اختلال اتیسم می باشد.


معاون وزیر  با بیان اینکه تنها راه پیوستن دانش آموز اتیسم به جامعه توانبخشی و آموزش است، اظهار داشت:  اوتیسم بیماری نیست و درمان یا دارو ندارد اما توانبخشی و آموزش می‌تواند کمک بزرگی برای زندگی مستقل افراد اوتیستیک باشد.


رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شعار جهانی روز اتیسم در سال 2020 " انتقال به بزرگسالی" است اظهار داشت: در سال گذشته 9 جلد کتاب مهارت آموزی تصویری پایه  اول ششم با تاکید بر مهارت های خودیاری، ارتباطی و تعاملی دانش آموزان با طیف اتیسم تدوین و وارد چرخه آموزش این دانش آموزان شده است.


معاون وزیر با اشاره به کمبود نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی  اظهار داشت: جذب نیروی توانبخشی ، تعلیم و تربیت معلمان متخصص و استاندارد سازی فضا و تجهیزات از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در راستای ارتقای کیفیت آموزش می باشد.


 حسینی در پایان گفت:  باید نگاه به دانش آموزان با نیاز های ویژه، نگاه دارایی محور باشد و توانایی های این دانش آموزان دیده و برجسته شود.


 


فیلم این مصاحبه را از اینجا دریافت کنید


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2704
کلمات کلیدی