• انتشار: 1399/06/25 - 18:30
  • تعداد بازدید: 1390
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

تدوین و اجرای بسته آموزش و پرورش خانواده محور با هدف مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت

دومین میز گفتگوی تخصصی با موضوع مبانی روانشناختی ارتباط در خانواده و مدرسه با ارائه دکتر غلامعلی افروز در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

3497.mp3 تدوین و اجرای بسته آموزش و پرورش خانواده محور با هدف مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت

دکتر سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ابتدای این نشست که به صورت زنده از شبکه شاد نیز پخش می شد اظهار داشت: جامعه جهانی به زیست بوم کرونا پرتاب شد در حالی که آمادگی نیز برای آن وجود نداشت و این ویروس بدساختار همه ابعاد جامعه جهانی را دچار چالش کرده است.
حسینی با بیان اینکه کرونا جامعه را به سمت جامعه طوفانی و در سوگ رانده است افزود: در جامعه طوفانی با تغییرات سریع، همه جانبه، بنیادی و مبهم مواجه هستیم و در چنین شرایط نوعی نگرانی فراگیر در جامعه شکل میگیرد که جامعه را به سمت جامعه سوگ سوق می دهد.
 معاون وزیر با بیان اینکه شرایط آموزشی حال حاضر آموزش در بحران و برای بحران است اظهار داشت: کرونا در کنار آسیب های فراوانی که دارد فرصت هابی را نیز برای آموزش ایجاد کرده است و یکی از فرصت ها شریک شدن خانواده ها به صورت راهبردی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
 ‏وی با بیان اینکه مدرسه خانه دوم و خانه مدرسه دوم است افزود: فضای عاطفی در مدارس باید به گونه ای شود که مثل فضای خانه باشد و سلامت جسمانی‌ دانش آموزان نیز باید مانند خانه پایش شود. همچنین در خانه نیز والدین به عنوان دستیاران حرفه ای معلمان به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک خواهند نمود.

حسینی با بیان اینکه بسته آموزش و پرورش خانواده محور تدوین و به‌زودی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی خواهد شد، گفت: هدف اصلی این طرح مشارکت خانواده ها در امر آموزش از طریق ۳۰ مرکز راهنمایی و‌مشاوره، ۷۵۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری و تمامی مدارس استثنایی و مدارس پذیرا  است‌
وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت شاد، اولیا یاری والدین در مدارس از طریق اولیای فن یار، دانش یار، سلامت یار، کلاس یار، مدرسه یار و ورزش یار، استفاده از ظرفیت اولیا به عنوان دستیاران حرفه ای معلمان از دیگر اهداف طراحی بسته آموزش و پرورش خانواده محور است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3497
کلمات کلیدی