از سوی دکتر حسینی در جمع کارکنان اداری آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی صورت گرفت؛
تشریح اصول هفتگانه و بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی در جمع کادر اداری آموزش و پرورش استثنایی این استان حاضر شد و به گفتگو با آنان پرداخت
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اصول حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: توسعه انسان مبنا، پذیرش تفاوت های فردی، تطابق سازی، نظام تلفیقی فراگیر، توانمند سازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل بخشی و ایجاد عدالت هفت اصل حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی افزود: بر اساس رویکرد عدالت آموزشی همه انسان ها با تفاوت های فردی نیاز به آموزش دارند و دانش آموزان با نیاز های ویژه نیز بخشی از جامعه هستند که باید برای آموزش آنها تمامی شرایط مهیا شود.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله محورهای ارائه خدمات آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی است، اظهار داشت: در سطح کشور ۷۵۰ مرکز اختلالات ویژه یادگیری وجود دارد و در سال جاری ۵۰ مرکز جدید نیز در سطح کشور افتتاح خواهد شد
وی افزود:این مراکز با هدف رفع مشکلات ویژه یادگیری در حوزه های خواندن، نوشتن، املا و افزایش تمرکز فعالیت می کنند.
معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری است، اظهار داشت: برنامه سازمان افزایش تعداد مراکز به ۲ هزار مرکز است و در نظر دارد دیرآموزان پیش دبستانی و دبستان را نیز تحت پوشش حمایت های این مراکز در بیاورد. همچنین با گسترش اتاق های مرجع و معلمین رابط در مدارس گستره خدمات را افزایش دهد.
معاون وزیر با بیان اینکه سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: مناسب سازی ۶۴ مدرسه الگویی شامل یک مدرسه پذیرا ویک مدرسه اتیسم در تمامی استان ها، ساخت ۱۴ مدرسه ویژه اتیسم، تامین تجهیزات توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای ده هزار دانش آموز استثنایی در سال جاری، آموزش زبان اشاره و خط بریل برای پنج هزار معلم ، مدیر و کارکنان ادارات مختلف، افزایش ۸ درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصد کودکان پیش دبستانی و تحت پوشش قرار دادن ۱۵ درصد کودکان پیش دبستانی زیر چتر خدمات توانبخشی و حمایتی از جمله اهداف و برنامه های این بسته های تحولی در سال جاری می باشد