• انتشار: 1400/04/01 - 13:27
  • تعداد بازدید: 1205
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی دکتر حسینی صورت گرفت؛

تشریح جزئیات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در گفتگو با شبکه خبر

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در گفتگو با برنامه روی خط خبر شبکه خبر به تشریح جزئیات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در سال جاری پرداخت.

4714.mp3 تشریح جزئیات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در گفتگو با شبکه خبر

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این گفتگوی زنده در پاسخ به‌ضرورت و اهداف سنجش گفت: برنامه سنجش از جمله برنامه‌های در قلمرو آمادگی‌های تحصیلی، حفظ و گسترش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است که از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵درصدی شروع شد و در سال گذشته به‌رغم وجود کرونا با اقدامات انجام شده ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش شدند.

وی افزود: در سال جاری پوشش ۹۹درصدی این برنامه هدف‌گذاری شده است و برای یک درصد باقیمانده نیز پایگاه‌های دائمی سنجش راه‌اندازی شده است.

حسینی با اشاره به دیگر اهداف برنامه سنجش گفت: ارتقای سلامت نوآموزان، شناخت مؤلفه‌های سلامت، وضعیت بیماری‌ها، وضعیت بینایی و شنوایی از جمله دیگر اهداف برنامه سنجش است که منجر به ارائه خدمات سلامت و جای‌دهی دانش‌آموزان در مدارس عادی و استثنایی می‌شود.

معاون وزیر سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را برای نوآموزان بدو ورود به دبستان اجباری دانست و گفت: ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در پایه اول منوط به انجام سنجش است.

وی افزود: با هدف انجام مداخلات بهنگام تر سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان پیش‌دبستانی نیز در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

حسینی در ادامه گفت: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از سال ۹۶ شروع شده است و در راستای مداخلات بهنگام با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی میز تفاهم‌نامه امضا شده تا از نتایج غربالگری از بدو تولد آنان نیز استفاده شود.

معاون وزیر در خصوص نحوه نوبت‌گیری در پایگاه‌های سنجش گفت: نوآموز بدو ورود به دبستان در پس از ثبت‌نام اولیه در مدرسه موردنظر، از طریق خود مدرسه در نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ثبت‌نام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام نوآموز در مدرسه پس از سنجش در پایگاه‌های سنجش قطعی خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به نوآوری‌های سال جاری برنامه سنجش گفت: سنجش صلاحیت‌های حرکتی نوآموزان و غربالگری نوآموزان دارای مشکلات یادگیری از جمله فعالیت‌های جدید در حوزه سنجش است

حسینی افزود: هزینه سنجش در سال جاری پنجاه هزار تومان است و در هر استان ۵ درصد به‌صورت رایگان، ده درصد نیم بها و کل نوآموزان عشایری رایگان سنجش خواهند شد

حسینی در پایان در خصوص برنامه‌های پیش روی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: راه‌اندازی یک مرکز جامع تشخیصی، مشاوره‌ای و توان‌بخشی در هر استان، پیگیری نهضت توان‌افزایی برای تأمین تجهیزات موردنیاز دانش‌آموزان استثنایی، ساخت ۷۰ مدرسه باقیمانده از ۲۱۰ مدرسه نهضت از هشت تا بهشت، افزایش گروه‌های تحت پوشش سازمان به ده گروه، ارتقای رویکرد تلفیقی فراگیر و استانداردسازی کل فعالیت‌های آموزشی و توان‌بخشی از حمله برنامه‌های پیش روی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

ویدئوی این مصاحبه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4714
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

فیلم ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید