• انتشار: 1399/02/15 - 14:13
  • تعداد بازدید: 1014
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
توسط دکتر حسینی صورت گرفت؛

تقدیر از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در چهارمین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در مجتمع آموزشی ناشنوایان نیمروز شهر تهران از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی تهران تقدیر بعمل آورد.

2800.mp3 تقدیر از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در چهارمین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم

 


دکتر سید جواد حسینی در جمع معلمین نمونه شهر تهران و همچنین ارتباط ویدئو کنفرانسی با نمایندگان معلمان مدارس شهر تهران ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: معلم در نظام تعلیم و تربیت جانشین تمام نداشته ها است و بار اضافی بسیاری از کمبود ها بر دوش معلم است


وی افزود: خانواده نیز  در جامعه دچار بار اضافی نقش است و بار بسیاری از امور جامعه بر دوش خانواده ها قرار دارد.


وی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه بار اضافی معلمان بیشتر است  و آنان جانشین و جبران کننده نداشته ها و کمبود های این دانش آموزان هستند.


حسینی تصریح کرد:کار انتقال دانش به برخی از طیف های دانش آموزان با نیاز ویژه  بسیار سخت است و باید قدردان این معلمان باشیم.


 معاون وزیر با بیان اینکه بحران غیر قابل انتظار کرونا دانش بشر را به چالش کشیده است اظهار داشت:  نظام سلامت با تمام قوا پای کار آمد و کشور ما عملکرد بسیار خوبی در زمینه مهار ویروس کرونا   داشت


وی افزود: معلمان نیز در این ایام جهادگونه وارد عرصه شدند و نشان دادند که علیرغم تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نیست و باید قدردان زحمات همه معلمان باشیم که در این ایام به خوبی درخشیدند.


وی افزود: جلوه های ایثار معلمان را  نیز در این ایام شاهد بودیم و نمونه آن معلمی است  که وام ضروری خود را به خرید تبلت برای دانش آموز با نیاز ویژه اختصاص می دهد.


وی تصریح کرد: علیرغم تمامی سختی ها، لذت کار معلمی بویژه لذت کار با دانش آموزان با نیازهای ویژه با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.


 معاون وزیر با بیان اینکه شبکه شاد کار بزرگی در آموزش و پرورش است اظهار داشت: این  شبکه امن و اختصاصی پرکاربرترین پروژه فضای مجازی در کشور است که به کمک آموزش در این ایام آمد.


وی افزود: در کنار شبکه شاد و آموزش های مجازی تهیه و ارسال بسته های آموزشی، آموزش های تک دانش آموزی و آموزش های منزل محور نیز از دیگر شیوه های آموزش در این ایام بود.


حسینی در ادامه با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید مرجعیت آزمون ها و سنجش  را داشته باشد اظهار داشت: راه اندازی پایگاه جامع آزمون ها و به روز آوری مدام این بانک از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.


وی با بیان اینکه ضوابط درجه بندی مدارس یکی از مشکلات در آموزش و پرورش استثنایی است افزود: ایجاد مجتمع های آموزشی استثنایی یکی از ایده های خیلی خوب است اما باید متناسب با این مجتمع ها نیرو نیز اختصاص یابد.


حسینی با بیان اینکه برنامه های سازمان به لحاظ ‌کمی و کیفی ارتقا یافته است و سه بسته تحولی نیز تدوین شده است افزود: ‏در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین سه بسته  تحولی «مدرسه انطباقی» ، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » در سال جاری تدوین شده است.


وی افزود در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه انطباقی در ۳۲ استان ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم مناسب سازی خواهند شد و آموزش های چند مهارتی به معلمان نیز در دستور کار قرار دارد.


وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی  با هدف شناسایی به موقع مشکلات کودکان و اعمال مداخله بهنگام و طلایی استاندارد تدوین شده است


وی تصریح کرد: بسته توسعه مشارکت ها نیز  با ۴ برنامه و ۲۶ فعالیت تدوین شده است که به دنبال مشارکت تمامی ذینفعان آموزش و پرورش استثنایی است



 



 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2800
کلمات کلیدی