• انتشار: 1399/10/18 - 13:43
  • تعداد بازدید: 1163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

تهیه ۵۶۰ تبلت ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی و آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان

معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک با مدیران مدارس استثنایی استان سیستان و بلوچستان گفت: از طریق انعقاد تفاهم با اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان 560 تبلت برای دانش آموزان استثنایی نیازمند این استان تهیه و به آنان اهدا خواهد شد.

3877.mp3 تهیه ۵۶۰ تبلت ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی و آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست افزود: نیمی از هزینه تامین این تجهیزات هوطمن از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت خواهد شد و بقیه اعتبار نیز از طریق منابع درون استانی تامین می شود.
حسینی در ادامه با بیان اینکه دوازده استراتژی  در آموزش و پرورش استثنایی طراحی کردیم که اولین آن نظام برنامه ریزی دانش بنیان و سیاست گذاری مشارکت محور است اظهار کرد:در بحث دانش بنیان باید هفت اصل توسعه انسان مبنا، تفاوت پذیری، تطابق پذیری، تلفیقی و فراگیر، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل سازی در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس نظریه توسعه انسان مبنا، نیروی انسانی بیشترین نقش را در توسعه جوامع دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه جوامع است.و وظیفه تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی را برعهده دارد.
حسینی ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه یکی از همین منابع هستند که موفقیت ۳۱۱ نفر از این دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی در بهترین دانشگاه های کشور مصداق بارز این ادعاست.
وی با بیان اینکه براساس نظریه توسعه انسان مبنا همه انسان‌ها باید از مواهب توسعه بهره مند شوند، گفت: همه دانش آموزان از جمله دانش آموزان با نیازهای ویژه باید به عرصه اشتغال، تولید و اثرگذاری در جامعه وارد شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از مناسب سازی هزار و ۲۰۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۴ مدرسه به صورت الگویی در مدارس اوتیسم و پذیرا، مناسب سازی خواهند شد.
وی با اشاره به اجرای طرح مدارس تلفیقی و فراگیر اظهار داشت: زمینه زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار سایر افراد جامعه از مدرسه آغاز می شود، به همین دلیل در کشور ۲۱ هزار مدرسه پذیرای ۷۲ هزار دانش آموز استثنایی هستند.
حسینی همچنین به سه بسته تحولی ویژه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها سه بسته تحولی برای اجرایی کردن سند تحول بنادین در آموزش و پرورش استثنایی هستند.
در پایان این نشست آیین تجلیل از همکاران موفق و دانش آموزان ساعی حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیز برگزار گردید.
همچنین در این مراسم از تفاهم نامه بین آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان و سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور برای تهیه ۵۶۰ تبلت ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه رونمایی شد.
 
 
 
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3877
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید