• انتشار: 1400/02/28 - 12:06
  • تعداد بازدید: 1832
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر حسینی صورت گرفت؛

تکریم و معارفه رئیس حراست سازمان آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش مراسم تکریم طباطبایی رئیس سابق اداره حراست و معارفه شاه بختی برگزار شد.

4528.mp3 تکریم و معارفه رئیس حراست سازمان آموزش و پرورش استثنایی
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اینکه باید سازمان‌های رسمی، دولتی و عمومی بیش از آنکه مبتنی بر تغییر انسان‌ها باشند مبتنی بر تغییر برنامه‌ها و استراتژی‌ها باشند اظهار کرد: تغییر مسئولیت و موقعیت در امور سازمانی امری طبیعی است و هیچگاه تغییر مسئولیت‌ها دلیل بر شایسته نبودن افراد نیست.
معاون وزیر با تقدیر از زحمات رئیس سابق حراست سازمان گفت: حراست دو مسئولیت حفاظت از دارایی‌های ملموس سازمان و صیانت و حفاظت از منابع انسانی سازمان را بر عهده دارد که صیانت از منابع انسانی مهم‌ترین بخش مسئولیت حراست است.
حسینی با تشریح نظریه دارایی محور در مقابل با نظریه کمبود گفت: تکیه اصلی نظریه دارایی محور بر برجسته‌نمایی داشته‌های سازمان‌ها و انسان‌ها و رشد آنها است و این برجسته‌نمایی موجب به حاشیه رفتن نداشته‌ها خواهد شد.
وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت هرگونه اندیشه، رفتار، تصمیم و اقدامی که انجام می‌دهیم باید معطوف به تعلیم و تربیت باشد و اقدامات حراست نیز باید معطوف به تعلیم و تربیت باشد.
معاون وزیر با تأکید بر حفظ کرامات انسانی در تمامی شرایط، اظهار کرد: حفظ شأن و کرامت انسان‌ها از تأکیدات مکتب ما است و همواره باید بر حفظ آبروی انسان‌ها اهتمام داشته باشیم زیرا آبروی انسان‌ها از هر چیزی گران‌قیمت‌تر است.
وی افزود: گاهی اوقات مجبوریم در مورد انسان‌ها قضاوت کنیم و این قضاوت باید با نگاه انسانی و حفظ شأن و کرامت انسان‌ها باشد.
 معاون وزیر با تشریح مجازات زاجره و جابره و تفاوت‌های آنها اظهار کرد: در قرون نوزدهم و اوایل قرن بیستم نگاه به مجازت نگاهی همراه با زجر و آزار بود اما به‌تدریج این نگاه در دنیا تغییر کرد و نگاه به مجازات نگاه آگاهی‌بخشی و تربیتی شد.
وی تصریح کرد: نگاه قضاوتی در مورد انسان‌ها و مجازت باید جابره و معطوف به تعلیم‌وتربیت باشد که هم به نفع فرد و هم جامعه است.
حسینی در ادامه به تشریح نقش حراست در سازمان‌ها پرداخت و گفت: حراست‌ها ضربه‌گیر سازمانی هستند، سلامت سازمانی به رفتار حراست‌ها بستگی دارد و نقش حراست در تولید سرمایه اجتماعی بی بدیل است.
وی در پایان گفت: باید امنیت فرهنگی را در سازمان‌ها پیاده کرد و در این میان حراست‌ها نقش اساسی را بر عهده دارند.
شایان‌ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سرکار خانم طباطبایی مدیر سابق حراست، مهدی شاه بختی به‌عنوان سرپرست اداره حراست معرفی شد.
 شاه بختی دارای دکتری تاریخ اسلام می‌باشد و 4 سال سابقه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد را در رزومه کاری خود دارد.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4528
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید