دکتر حسینی خبر داد؛
حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از 70 درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده اند.
دکتر سید جواد حسینی در نشست شورا ی هماهنگی شبکه شاد آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است اظهار داشت:بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دانش آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی است.
وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند وهمچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.
حسینی با بیان آسیب های استفاده از پیام رسان های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام شبکه آموزش دانش آموزان یا شاد آماده ارائه آموزش های مجازی به دانش آموزان شد.
وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نباید گذاشت آموزش های مجازی گرفتار روزمرگی شود.
معاون وزیر تصریح کرد:باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش آموزان با نیاز ویژه شامل مدیران معلمان دانش آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.
وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه اندازی شده است اظهار داشت:مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان ها باید جمع آوری شده و درکانال قرار گیرد.
وی افزود: شاد یک ظرفیت ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد ونحوه مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند اظهار داشت:عدالت آموزشی حکم می کند که برای این دسته از دانش آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش اموزان و ارائه بسته های آموزشی به شیوه های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می توان از آموزش های تک دانش آموزی، آموزش های منزل محور و ارائه بسته های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه برخی از دانش آموزان استفاده نمود.