• انتشار: 1399/02/02 - 16:59
  • تعداد بازدید: 864
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از 70 درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده اند.

2765.mp3 حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

 


دکتر سید جواد حسینی در نشست شورا ی هماهنگی شبکه  شاد  آموزش و پرورش استثنایی  با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است اظهار داشت:بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دانش آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی است.


وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند وهمچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.


حسینی با بیان آسیب های استفاده از پیام رسان های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام  شبکه آموزش دانش آموزان  یا شاد آماده ارائه آموزش های مجازی به دانش آموزان شد.


وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد  باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده  کنیم و  نباید گذاشت آموزش های مجازی گرفتار روزمرگی شود.


 معاون وزیر تصریح کرد:باید  تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش آموزان با نیاز ویژه  شامل مدیران معلمان دانش آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.


 وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه اندازی شده است اظهار داشت:‏مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات  و اقدامات ویژه استان ها  باید جمع آوری شده  و درکانال قرار گیرد.


 ‏ وی افزود: شاد یک ظرفیت  ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد ونحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.


 حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند  اظهار داشت:عدالت آموزشی حکم می کند که برای این دسته از دانش آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش اموزان و  ارائه بسته های آموزشی به شیوه های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.


 وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می توان از آموزش های تک دانش آموزی،  آموزش های منزل محور و ارائه بسته های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی  به اینترنت و شبکه برخی از دانش آموزان استفاده نمود.




 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2765
کلمات کلیدی