• انتشار: 1399/05/14 - 10:39
  • تعداد بازدید: 1143
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در بازدید از خبرگزاری فارس :

خبرنگاران رسولان آگاهی بخشی به جامعه هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار از خبرگزاری فارس بازدید بعمل آورد.

3405.mp3 خبرنگاران رسولان آگاهی بخشی به جامعه هستند

دکتر سید جواد حسینی در نشست با قائم مقام  مدیر مسئول خبرگزاری فارس ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری فارس بویژه در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت:  دقت، صحت، سرعت و جامعیت خبرگزاری فارس در حوزه آموزش و پرورش جای تقدیر دارد و همانگونه که رسانه باید نورافکن برای تاباندن واقعیت ها باشد فارس این رسالت را به خوبی انجام میدهد.


معاون وزیر با گرامیداشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی به بیان اشتراکات حرفه معلمی و خبرنگاری پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران و معلمان رسولان آگاهی بخشی به جامعه هستند و هر دو بیشترین نقش را در ساخت افکار عمومی بر عهده دارند.


وی افزود: یکی از کارکردهای آشکار آموزش و پرورش علاوه بر آگاهی بخشی، کنترل اجتماعی است و خبرگزاری ها نیز همچنین رسالتی را بر عهده دارند زیرا خدمات را برجسته می کنند و از ناراستی ها و کج روی ها جلوگیری می کنند.


حسینی تصریح کرد:  خبرنگاران حلقه رابط بین حکومت و مردم هستند و این امر منجر به حکمرانی مطلوب می شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش بیش از هر دستگاه دیگری نیاز به اجتماعی شدن دارد افزود: اجتماعی شدن منجر به مشارکت می شود و نظام های تعلیم و تربیت موفق در دنیا از طریق مشارکت به استانداردهای مطلوب رسیده اند.


وی افزود: رسانه ها و بویژه خبرگزاری ها و خبرنگاران در جلب مشارکت ها در آموزش و پرورش  نقش بی بدیلی دارند.


حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش وسیع ترین و منسجم ترین دستگاهی است که رابطه حاکمیت  با مردم را می تواند برقرار کند اظهار داشت: باید همگی کمک کنند این اتصال به خوبی برقرار شود  خبرگزاری و رسانه ها میتوانند در این زمینه  به آموزش و پرورش کمک کنند.


معاون وزیر در پایان با اشاره به سیاست های 12 گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: یکی از راهبردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجتماعی شدن این سازمان است و در این میان دست رسانه ها برای رسیدن به این هدف را به گرمی می فشاریم.


 شایان ذکر است در این نشست معاون وزیر ضمن بازدید از قسمت های مختلف این خبرگزاری و تبریک روز خبرنگار  با اهدای لوح تقدیر از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس تقدیر بعمل آورد.










  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3405
کلمات کلیدی