• انتشار: 1397/04/16 - 13:52
  • تعداد بازدید: 755
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنائی كشور:

طرح سنجش سلامت ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد

رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنائی در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استانی،گفت: طرح سنجش سلامت ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد.

1077.mp3 طرح سنجش سلامت ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور،  دكتر مجید قدمی در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استانی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، با اشاره به نوع پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در این سازمان گفت: در سازمان مدارس استثنائی هفت گروه دانش‌آموزی پوشش داده می‌شود که برخی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و  دانش آموزان نابینا و دارای مشکل جسمی حرکتی به سمت مدارس عادی با حضور معلمان رابط هدایت می شوند.


وی در مورد آمارهای سال تحصیلی آینده گفت: سال تحصیلی آینده حدود ٧٥ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ١٥٦٩ مدرسه داریم و بر اساس برنامه آموزش تلفیقی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به دلیل عدم توانایى در برخی از سازه‌های یادگیری در مدارس عادی آموزش خواهند دید که برای معلمان رابط علاوه بر کارگاه‌های تخصصی، محتوا تولیدشده که در اختیار آنان قرارخواهدگرفت.


دكتر قدمی افزود: طرح سنجش سلامت ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد و در مناطق صعب‌العبور این طرح را نتوانستیم اجرا کنیم و در مناطق عشایری طرح سنجش رایگان انجام می‌گیرد و لازمه‌ ثبت‌نام دانش آموزان در مدرسه طرح سنجش است و بدون انجام فرایند سنجش، ثبت‌نام تکمیل نمی‌شود و کارنامه‌ای در طول سال برای دانش‌آموز صادر نمی‌شود.


معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره ‌به حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص گفت: این حذف باعث شده تا درخواست برای جهش تحصیلی زیاد شود که والدین باید در مهلت تعیین‌شده در سامانه ثبت‌نام کنند و همچنین در آمار سال گذشته ٩٥٩١متقاضی جهش تحصیلی داشتیم که تنها ٤٨٢٤ نفر مجوز جهش تحصیلی دریافت کردند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 1077
کلمات کلیدی