• انتشار: 1399/10/18 - 11:21
  • تعداد بازدید: 2325
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در برنامه تلویزیونی خوان هشتم شبکه سیستان و بلوچستان:

عدم دسترسی ۴۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت و وسایل ارتباطی هوشمند

معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در برنامه تلویزیونی خوان هشتم شبکه استانی هامون به تشریح طرح هدایت پرداخت

3872.mp3 عدم دسترسی ۴۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت و وسایل ارتباطی هوشمند
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه کرونا بر جامعه جهانی تحمیل شد اظهار کرد:کرونا همه عرصه ای جامعه بویژه تعلیم و تربیت را دچار چالش کرد و در زیست بوم کرونا سلامت در مرکز نگاه برنامه ریزان قرار گرفت و همه عرصه ها خود را با سلامت به تعادل رساندند.
وی افزود: آموزش هم با تاکید بر سلامت به صورت فیزیکی تعطیل شد اما تعلیم تربیت تعطیل نشد و تلویزیون و فضای مجازی بویژه شبکه شاد به کمک نظام تعلیم و تربیت آمدند.
حسینی با بیان  بیش از ۳ میلیون نفر از دانش آموزان به امکانات ارتباطی و یا تجهیزات هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز ۴۰۰ هزار نفر از ۸۲۰ هزار نفر از دانش آموزان این استان یا به شبکه اینترنت و یا تجهیزات ارتباطی هوشمند بویژه تبلت دسترسی ندارند‌.
وی افزود: طرح هدایت با هدف مشارکت همه خیرین و نهادها در تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند راه اندازی شده است و در سفر معاون اول رئیس‌جمهور تعداد زیادی تبلت به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.
معاون وزیر در ادامه به تشریح فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است و از زمان تاسیس تا کنون تعداد دانش آموزان تحت پوشش ۱۸ برابر شده است.
 وی گفت: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در بیش از ۱۶۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند.
 ‏ حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است گفت: ۱۰ مدرسه از این تعداد در استان سیستان و بلوچستان مورد نیاز است که در صورت تامین زمین توسط استان، با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این ۱۰ مدرسه ساخته خواهد شد.
 وی بابیان اقدامات ویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اثر کرونا گفت: در هر استان یک پایگاه جامع آموزش مجازی با ظرفیت پوشش ۲۰۰۰ نفر راه اندازی خواهد شد.
 ‏ وی افزود: پایگاه محتوای آموزشی با شش هزار عنوان درس در اختیار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه قرار گرفته است و علاوه بر محتواهای آموزشی آنلاین آموزشهای منزل محور نیز برای این دانش آموزان در حال انجام است.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3872
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

فیلم ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید