• انتشار: 1399/01/27 - 14:18
  • تعداد بازدید: 866
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

عضویت ۷۰‌ درصد از معلمان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد تاکنون

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تاکنون ۷۰‌ درصد از معلمان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی عضو شبکه شاد شده اند و بقیه معلمان و مدیران بویژه معلمان و مدیران مقطع متوسطه بر اساس برنامه زمانبندی وزارت به زودی عضو این شبکه خواهند شد.

2742.mp3 عضویت ۷۰‌ درصد از معلمان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد تاکنون

 


دکتر سید جواد حسینی در ششمین جلسه ویدئو کنفرانس با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان های کشور  با بیان اینکه شبکه "مجازی آموزش دانش آموزان شاد" شبکه ای امن، انعطاف پذیر، سریع، دقیق و یکپارچه است اظهار داشت: با توجه  به بحران کرونا آموزش و پرورش درحال دگردیسی و تحول است و  اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش از طریق آموزش های تلویزیونی و آموزش در بستر فضای مجازی در حال رخ دادن است.


وی افزود : دو فرضیه در خصوص ویروس کرونا مطرح است یکی اینکه این ویروس بزودی از بین خواهد رفت و فعالیت ها به شرایط عادی برخواهد گشت و فرضیه بعدی این است که ویروس فعلا  وجود خواهد داشت.


وی تصریح کرد: با فرض پذیرش فرضیه دوم  باید بتوانیم شرایط زیست با کرونا را داشته باشیم و فعالیت ها را با رعایت همه نکات از سر بگیریم.


وی با بیان اینکه دولت ها در این شرایط در مربعی دنبال تعادل بین حوزه سلامت، روابط اجتماعی، اقتصاد و آموزش هستند، اظهار داشت: تعادل بخشی بین این حوزه ها  باید ایجاد شود و در حوزه  آموزش و سلامت و این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش است.


وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی می تواند تعادل بخشی بین آموزش و سلامت را رقم زند، افزود: در راستای تعادل بخشی بین حوزه سلامت و آموزش تا کنون فعالیت زیادی انجام شده است و علیرغم تعطیلی فضای فیزیکی مدارس، آموزش تعطیل نبوده و صدا و سیما و فضای مجازی به کمک آموزش آمده اند.


وی افزود: بستر مجازی و دنیای دیجیتال در عصر کرونا کارکرد بزرگی در آموزش داشت و این کارکرد  می تواند در بقیه ایام سال بویژه زمان تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوا یا بلایای طبیعی ادامه داشته باشد.


حسینی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش مجازی تحقق عدالت آموزشی است، افزود: در شرایط عادی نیز آموزش مجازی می تواند در کنار آموزش فیزیکی قرار گیرد و به عنوان آموزش مکمل و مقوم به مدد آموزش بیاید.


معاون ‌وزیر با بیان اینکه تحولات بنیادین معمولا با مقاومت هایی همراه است و کند پیش می رود، اظهار داشت: یکی از تحولات بنیادین در تعلیم و تربیت استفاده از فناوری های نوین و دنیای دیجیتال است و اگر این تحول بزرگ تحقق یابد کارکردهای دائمی خواهد داشت.


وی افزود: اولیا، مدیران، معلمان و دانش آموزان همه باید پای کار آموزش های مجازی بیایند و از دیگر سو عظم ملی صورت گیرد تا فناوری نوین آموزشی  در آموزش ساری و جاری شود.


وی تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه به دلیل ویروس کرونا یک سرمایه تاریخی را برای ما ایجاد کرده است و  می تواند موجب تسریع در تحول آموزش و استفاده از بستر فناوری های نوین شود و مقاومت جامعه را تبدیل به مشارکت کند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نهادینه شدن آموزش های  مجازی استلزاماتی دارد، اظهار داشت: با تمرین و ممارست باید خانواده ها، دانش آموزان و معلمان را آماده کرد و  با ایجاد جذابیت بیشتر در این فضا به نهادینه شدن آن می توان  کمک کرد.


وی تصریح کرد: کار در فضای مجازی حواس بیشتری را می تواند درگیر کند و این یکی از مزایای آموزش مجازی است.


حسینی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی در این ایام و  خلاقیت و نوآوری معلمان و مدیران  منجر به کار عظیمی شده است افزود: تا کنون در سطح کشور بیش از یک میلیون ساعت آموزش در بستر فضای مجازی به دانش آموزان استثنایی داده شده‌ است.


وی اظهار داشت: بیش از ۱۳ هزار کانال و گروه در فضای مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی تاکنون تشکیل شده است  و بیش از ۲ هزار و پانصد ساعت آموزش در پایگاه مجازی استان ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شده است.


وی افزود: ۳ هزار مدیر و کادر اداری، ۴۰ هزار اولیا دانش آموزان با نیازهای ویژه و ۳ هزار راننده سرویس نیز در این ایام تحت پوشش آموزش های بهداشتی و پیشگیری و سلامت قرار گرفته اند.


وی تصریح کرد: تلاش شد علیرغم اینکه ۳۰ درصد از دانش آموزان  با نیازهای ویژه به هیچ وسیله هوشمندی دسترسی ندارند آنها را نیز با فعالیت های خلاقانه در چرخه آموزش قرار دهیم


معاون وزیر با بیان اینکه همه این فعالیت ها در بستر فضای مجازی با خلاقیت و ابتکار معلمان و مدیران صورت گرفته است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش دنبال استفاده مدیریت شده و متمرکز همه دانش آموزان و معلمان از فضای مجازی است و لذا شبکه آموزش دانش آموزان شاد در بستر مستقل و پر ظرفیت و ویژه آموزش و پرورش طراحی شد.


وی افزود: شبکه شاد کلان ترین پروژه آموزش و پرورش است و امنیت بالا، در دسترس بودن، سرعت و جذابیت از ویژگی های این شبکه اختصاصی است


وی تصریح کرد: اشکالات این شبکه به مرور رفع خواهد شد  و  ایجاد جذابیت و کیفیت بخشی به این شبکه وظیفه همه معلمان و مدیران است.


معاون‌وزیر با بیان اینکه نباید شبکه شاد تبدیل به موضوع عادی شود اظهار داشت: در راستای نهادینه سازی باید مزایا و مواهب این شبکه مدام به والدین و دانش آموزان گفته شود.


وی افزود: در راستای ستادینه سازی نیز شورای راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با مسئولیت معاونت آموزشی تشکیل شده است و در استان ها نیز باید همین ترکیب، شورا ایجاد شود.


وی تصریح کرد: در مدارس هم ستادی باید بر تولید محتوی، رفع مشکلات فناوری و رصد شبکه شاد  نظارت داشته باشد.


حسینی با بیان اینکه آموزش رسمی در بستر شبکه شاد ویژه دانش آموزان ابتدایی از اول اردیبهشت آغاز خواهد شد اظهار داشت: تا کنون ۱۸۰۰ مدرسه استثنایی معادل با ۷۳ درصد مدارس استثنایی وارد شبکه شاد شده اند و ۳۰‌درصد دانش آموزان با نیاز ویژه نیز  وارد شبکه  شاد شده اند که باید رصد شود در زمان بندی که وزارت اعلام کرده است همه دانش آموزان وارد شبکه شوند.


وی افزود: مشکل تعریف دانش آموزان چند پایه و مراکز ویژه  مشکلات یادگیری در شبکه شاد و سازگاری شبکه  شاد برای دانش آموزان آسیب  دیده بینایی بزودی مرتفع خواهد شد.


معاون وزیر در پایان  با تاکید بر اینکه هیچ بدیلی برای آموزش فیزیکی نمی‌شناسیم اظهار داشت: در شرایط حاضر،  شبکه  شاد جایگزین آموزش فیزیکی  شده  است و دقیقا باید همه فعالیت های مدرسه فیزیکی در این شبکه هم صورت گیرد.


 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2742
کلمات کلیدی