• انتشار: 1396/03/16 - 14:05
  • تعداد بازدید: 539
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:

نوآموزان در ابتدا آزمایش‌های اولیه مراقبت‌های بهداشتی، پوست، مو، دهان و دندان، قد و وزن، بینایی و شنوایی، آمادگی تحصیلی و غربالگری را انجام می‌دهند

239.mp3 معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، دكترمحمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاح نمادین طرح سنجش بدو ورود نوآموزان اظهار داشت: نزدیک 20 سال از اجرای این طرح در کشور می‌گذرد و نوآموزان در ابتدا آزمایش‌های اولیه مراقبت‌های بهداشتی، پوست، مو، دهان و دندان، قد و وزن، بینایی و شنوایی، آمادگی تحصیلی و غربالگری را انجام می‌دهند .


وی افزود: بعد از این مرحله نوآموزان در صورت نیاز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند که تعداد این مراکز متناسب با نیاز هر استان تعیین شده است و مجموعا در کشور 50 مرکز تخصصی در حال فعالیت هستند .



عظیم عراقی اضافه کرد: امسال طرح نوبت‌گیری به صورت اینترنتی است و در سطح کشور 60 هزار مدرسه برای اجرای طرح در سامانه تعریف شده‌اند که متقاضیان با توجه به منطقه محل سکونت به نزدیک‌ترین پایگاه مراجعه می‌کنند .



معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه 3 مدل پایگاه براساس تعداد مراجعين، وجود دارد، تصریح کرد: پایگاه ها به صورت الف، ب و ج است تقسیم شده‌اند و به ترتیب 40، 26 و 13 نوآموز را مورد سنجش قرار خواهند داد .



وی با بیان اینکه امسال ارتباط بین سامانه سناد و سنجش سلامت تقویت شده است اظهار داشت: در این شرایط تعداد جاماندگان از طرح به حداقل می رسد و تا زمانی که فرآیند سنجش تکمیل نشود اسامی به سامانه سناد اعلام نخواهد شد .



عظیم عراقی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با شرایط مختلفی در طرح شناسایی می شوند که پس از سنجش اکثر آنها به مدارس عادی معرفي می‌شوند .



معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: سال گذشته تنها 7 هزار نفر از مجموع یک میلیون و چهارصد هزار نفر به مدارس استثنایی فرستاده شدند .



وی گفت: سال گذشته 209 هزار نوآموزان پیش از دبستان را معاینه کردیم که اگر امسال پیش‌بینی یک میلیون و سیصد هزار داشته باشیم این افراد را دیگر معاینه نخواهیم کرد .



عظیم عراقی ادامه داد: طرح سنجش برای عشایر رایگان است و قیمت سنجش 20 هزار تومان است و 10 درصد نیم بها و 5 درصد هم کاملا رایگان برای افراد محروم پیش‌بینی کرده‌ایم .



معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برای عبور و مرور به برخی مناطق از بالگرد استفاده می‌شود گفت: سال گذشته قریب به 10 هزار نفر پرسنل داشتیم که در 1200 پایگاه فعال بودند .



وی در خصوص بازه زمانی این طرح بیان داشت:‌ پایگاه‌ها تا انتهای شهریور فعالند اما براساس نیاز استان‌ها این امر متغیر است و ممکن است در برخی استان‌ها سنجش تا مرداد ماه پایان یابد .



 



عظیم عراقی خاطرنشان کرد: امسال پایگاه‌ها را تجهیز کرده‌ایم و ادیومتر و وزنه در اختیار آنها گذاشته‌ایم و خوشبختانه از نظر تجهیزات هیچ مشکلی نداریم


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 239
کلمات کلیدی