رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور خبر داد؛
مناسبسازی 725 فضای آموزشی در سال جاری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از مناسبسازی 725 فضای آموزشی در سال جاری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ مهراله رخشانی مهر در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور که با حضور وزیر آموزشوپرورش و نمایندگانی از وزارت کشور، راه و شهرسازی، علوم، بنیاد شهید، صداوسیما، سازمان بهزیستی و جمعی از معاونان حوزه ستادی که از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردها تهیهشده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجامشده توسط این وزارتخانه در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی در خصوص وضعیت پروژههای مناسبسازی شده و در دست اجرا در سال ۹۹برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و در سطح کشور گفت: درمجموع تا پایان مهرماه 99، 725 فضای آموزشی در کشور برای معلولان مناسبسازی شده است که تا پایان سال 99، تعداد 571 فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضایی مناسبسازی شده کشور به یک هزار و 296 فضا خواهد رسید.
رخشانی مهر ادامه داد: در ششماهه اول سال 99، 25 پروژه با 193 کلاس درس و زیربنایی بالغبر 27 هزار و 565 مترمربع به بهرهبرداری رسید که درمجموع تا پایان سال 99، تعداد 54 پروژه در قالب 340 کلاس درس و زیربنای 49 هزار و 783 مترمربع به بهرهبرداری خواهد رسید.