• انتشار: 1399/04/30 - 13:56
  • تعداد بازدید: 1106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

مناسب سازی الگویی فضای فیزیکی 64 مدرسه جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط سازمان نوسازی مدارس

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مناسب سازی الگویی فضای فیزیکی 64 مدرسه در تمامی استان های کشور جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

3346.mp3 مناسب سازی الگویی فضای فیزیکی 64 مدرسه جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط سازمان نوسازی مدارس


 دکتر سید جواد حسینی در نشست مشترک با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و اعضای شورای معاونین این سازمان یکی از بسته های تحولی سازمان آموزش وپرورش استثنایی را " مدرسه انطباقی" ذکر کرد و اظهار داشت: مدرسه انطباقی مدرسه‌ای  ویژه دانش آموزان استثنایی یا مدرسه ای پذیرا است که برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به لحاظ فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی و محتوای آموزشی  مناسب سازی شده باشد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به ارکان و مولفه‌های مناسب سازی اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان، فضای مدرسه، کتب درسی، والدین، دانش آموزان عادی، و تجهیزات آموزشی، پرورشی و توانبخشی باید مناسب سازی شده و بدین طریق شرایط تعلیم و تربیت تطابق سازی شده برای رشد همه جانبه دانش آموزان و مبتنی بر تفاوت‌های فردی را فراهم سازند.


 معاون وزیر با بیان اینکه کمتر از پنج درصد از ۲۰ هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان با نیاز های ویژه برای این دانش آموزان  مناسب سازی شده است اظهار داشت:  درراستای تحقق بسته تحولی مدرسه انطباقی، در سال جاری ۶۴ مدرسه شامل ۳۲ مدرسه اتیسم و ۳۲ مدرسه پذیرا در تمامی استان های  کشور به لحاظ الگویی از بعد فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و محتوای آموزشی مناسب سازی و استاندارد می شوند.


حسینی تصریح کرد: استاندار سازی فیزیکی این 64 مدرسه  با همت سازمان نوسازی مدارس آغاز شده است و تاکنون  ۵۰ درصد استان ها مناسب سازی حداقل  دو مدرسه را انجام داده اند.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3346
کلمات کلیدی