• انتشار: 1399/05/20 - 20:06
  • تعداد بازدید: 2556
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی:

موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی قابل تقدیر است

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای ر اهبری و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان ها، نشست شورای راهبری سازمان آموزش وپرورش استثنایی برگزار شد.

3420.mp3 موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی قابل تقدیر است

 


دکتر سید جواد حسینی در بخشی از این نشست که با محوریت ارائه گزارش فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد  با بیان اینکه موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی  استان خراسان رضوی قابل تقدیر است اظهار داشت: استان خراسان رضوی پهن پیکر ترین آموزش و پرورش کشور را دار است و علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی، این استان خدمات فرا سازمانی نیز به کل کشور ارائه می کند.


وی افزود: ورود سالانه 32 میلیون زائر به مشهد مقدس و اسکان بخشی از آنها  در مدارس و برگزاری اکثر همایش های ملی و کشوری در این استان موجب اضافه بار و ارائه خدمات فراسازمانی شده است.


 وی با بیان اینکه ۷۵ هزار دانش آموز اتباع در مدارس خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: وجود مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان، مهاجرت پذیری بالا و جمعیت حاشیه نشین بالای مشهد از جمله ویژگی های خاص این استان است که کار تعلیم و تربیت را با چالش های بسیاری همراه کرده است.


 حسینی با بیان اینکه 8 هزار و 370 دانش آموز استثنایی در306 مدرسه ویژه استثنایی  استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: 3 هزار و 95 نفر از این دانش آموزان دختر و 5 هزار 272 نفر پسر هستند که در مجموع 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.


وی افزود: 2 هزار و 152 دانش آموز نیز در 1128 مدرسه پذیرا در این استان به تحصیل مشغول هستند و  7 هزار و 500 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری نیز تحت پوشش خدمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.


 حسینی با بیان اینکه علیرغم تعداد بالای دانش آموز و ویژگی های خاص  این استان، آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی منشاء خدمات فراوانی به دانش آموزان با نیاز های ویژه بوده اظهار داشت: پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات  به دانش آموزان با نیاز های ویژه سراسر کشور و همکاران آموزش و پرورش استثنایی در مرکز رفاهی امام رضا(ع) شهر مشهد از جمله فعالیت های قابل تقدیر این استان است.


وی افزود:  انعقاد تفاهم نامه با مجمع خیرین توسعه فنی و حرفه ای، انعقاد تفاهم نامه با 15 دستگاه اجرایی، راه اندازی پارلمان اولیاء، تعامل خوب با خیرین مدرسه ساز و خرید گوشی و امکانات اینترنتی برای دانش آموزان نیازمند از جمله فعالیت های خوب آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی است.


حسینی در ادامه گفت: تاسیس کانون های ورزشی و حرکات اصلاحی ، کلنگ زنی اولین  پیش دبستانی مستقل کودکان نابینا،  راه اندازی  بزرگترین مجمع آبی کشور و برگزاری وبینارهای آموزشی از جمله فعالیت های نوآورانه این استان است.


حسینی خواستار جبران عقب ماندگی این استان در برنامه سنجش به دلیل  شیوع کرونا شد و اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان خراسان رضوی و تصمیم ستاد کرونا، فعالیت پایگاه های سنجش در مشهد دیر آغاز شده است و باید این استان برنامه ریزی لازم برای جبران عقب ماندگی را داشته باشد.


وی گفت:  میزان عضویت معلمان و دانش آموزان استثنایی خراسان رضوی در شبکه شاد از میانگین کشوری پایین تر است که باید برای پر کردن این شکاف دیجتیالی نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3420
کلمات کلیدی