• انتشار: 1399/07/06 - 11:36
  • تعداد بازدید: 2154
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست صمیمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معلمان آموزش و پرورش استثنایی ارومیه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی دانش آموزان استثنایی شهرستان ارومیه با حضور در جمع همکاران مدارس این مجتمع آموزشی در جریان فرایند آموزشی‌ این مدارس قرار گرفت

3525.mp3 نشست صمیمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معلمان آموزش و پرورش استثنایی ارومیه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در نشست صمیمی با همکاران این مجتمع با بیان اینکه شرایط بهداشتی مدارس استثنایی بسیار امن است اظهار داشت: تراکم کلاسی در مدارس استثنایی پایین است و پروتکل های بهداشتی در این مدارس به خوبی رعایت می شود

 وی با اشاره به سختی کار نیروهای آموزش و پرورش استثنایی نسبت به نیروهای آموزش و پرورش عادی اظهار داشت: بعد از تجمیع قانون خدمات کشوری ۵۰‌ درصد امتیازات این قانون ویژه معلمان استنثایی از بین رفت که برگشت این امتیازات نیازمند ارائه لایحه توسط دولت است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی به حد پیگیر این موضوع است.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار ضریب یک و دو دهم نیروهای آموزش و پرورش استثنایی  در سال جاری انجام شده است و به زودی مطالبات همکاران در این زمینه پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است

وی اظهار داشت: 105 نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای  80 هزار نفر از دانش آموزان با نیاز های ویژه در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود.
۱وی تصریح کرد:  خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت های اجتماعی  بانک ها، شرکت های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه میتوانند به کمک  آموزش و پرورش استثنایی بیایند.
معاون وزیر با بیان تفاوت های آموزش و پرورش عادی با آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش عادی آموزش به همراه پرورش است  و ماهیت کار نیز حرفه ای است و در آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش، توانبخشی نیز  اضافه شده و ماهیت کار نیز تخصصی و حرفه ای است.
معاون وزیر در ادامه گفت: در آموزش و پرورش عادی دوره پیش دبستانی اگر چه دوره ای رسمی است اما اجباری نیست درحالیکه در آموزش و پرورش استثنایی این دوره هم رسمی و هم اجباری است و علاوه بر آن می تواند از بدو تولد نیز وجود داشته باشد.
حسینی با تاکید بر اینکه، خانواده دانش آموزان استثنایی بار اضافی بر دوش دارند اظهار داشت: در شرایط خاص حال حاضر، آموزش و پرورش خانواده محور شده است و والدین باید به عنوان دستیاران حرفه ای معلمان به کمک تعلیم و تربیت بیایند.

حسینی رسیدگی به تعلیم و تربیت دانش آموزان دیر آموز را یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در راستای ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان دیر آموز، بسته تحولی دیرآموزان در حال تدوین است.
معاون وزیر در پایان در خصوص خدمات توانبخشی اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ۱۷ آیتم خدمات توانبخشی ارائه میکند و در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بسته های حمایتی و خدمات توانبخشی در نظر گرفته شده است.




  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3525
کلمات کلیدی