رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی تأکید کرد:
نظام تعلیموتربیت اصلیترین نهاد توسعه انسان مبنا / دسترسی ۸۷ درصدی دانشآموزان استان اردبیل به شبکه شاد
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور گفت: نظام تعلیموتربیت اصلیترین نهاد توسعه به شمار میرود و در این فرایند بزرگترین منبع توسعه نیز نیروی انسانی است که در آموزشوپرورش اساس و پایه آن ریخته میشود.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین، رؤسا و مدیران مناطق و نواحی آموزشوپرورش استان اردبیل توسعه انسان مبنا را ضرورت انکارناپذیر عصر کنونی اعلام کرد و گفت: در همه دنیا ۸۰درصد عامل توسعه منابع انسانی است اما در کشورمان این درصد کمتر از ۳۵درصد میباشد که ضرورت دارد در سالهای آینده متناسب با هدفگذاری کشوری این فرایند به ۹۵درصد برسد.
حسینی تصریح کرد: در کنار همه منابع مادی، معنوی و تکنولوژیهای مدرن، اساس و محور تحول در عصر کنونی نیروی انسانی است که قطعاً مدرسه و کلاس واحد تحولآفرین و کارگزار این تحول نیز معلم میباشد.
وی افزود: در همه دنیا سنجش توسعه با تراز معلم و گذر از منابع انسانی به سرمایه انسانی موردتوجه است تا در کنار سرمایههای طبیعی، مالی، مادی، فرهنگی و اجتماعی عنصر اصلی و سرمایه انسانی موردتوجه و دقت نظر قرار گیرد.
معاون وزیر آموزشوپرورش اصلیترین شاخصه سند تحول بنیادین را ارتقا کیفی و عدالت آموزشی اعلام کرد و ادامه داد: باید به استانداردسازی فضا و تجهیزات در کنار منابع انسانی توجهی جدی شود.
سید جواد حسینی ضرورت برقراری عدالت آموزشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در کشور ۲۴ نوع مدرسه داریم که این مدارس با کیفیت و عدالت آموزشی فاصله دارند.
حسینی اضافه کرد: باید یک مدرسه در کشور وجود داشته باشد اما بهتناسب دانشآموزان تیزهوش، متوسط و استثنایی معلمان بتوانند برنامههای آموزشی خود را ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید به سمت آرمانیترین فضای آموزشی همان تک مدرسهای بودن حرکت کنیم چراکه همچنان تنوع مدارس بیعدالتی را در جامعه رشد میدهد.
جانشین وزیر آموزشوپرورش در طرح هدایت اظهار کرد: بهصورت میانگین در کشور ۷۰درصد دانشآموزان به شبکه شاد دسترسی دارند درحالیکه این میزان دسترسی در استان اردبیل ۸۷درصد است که نشان از مداخلات موفق مدیریتی در این استان دارد.
سید جواد حسینی دغدغه مقام معظم رهبری را در بیعدالتی دیجیتالی یادآور شد و تصریح کرد: بر همین اساس ما مأموریت یافتیم تا در قالب طرح هدایت نگرانی جامعه را از دسترسی دانشآموزان به تبلت و امکانات آموزشی دیجیتال مهیا کنیم تا دانشآموزی از تحصیل بازنماند.
حسینی گفت: ۳۰درصد دانشآموزانی که به تبلت و گوشی دسترسی ندارند قطعاً از تحصیل باز نماندند بلکه نحوه یادگیری آنها متنوع است ولی عادلانه است که این دانشآموزان که سه میلیون دانشآموز را در کشور شامل میشوند به این فضا دسترسی پیدا کنند.
وی در ادامه افزود: این سه میلیون دانشآموز در معرض خشنترین جلوه بیعدالتی هستند و برای کاستن از این رنج و غم آشکار باید خیرین پایکار بیایند تا نسبت به تهیه امکانات آموزشی و توزیع عادلانه آن در مناطق مختلف اقدامات و الزامات بهکارگیری شود.
سید جواد حسینی خاطرنشان کرد: ما با استفاده از ظرفیت خیرین سعی میکنیم تا تبلت موردنیاز دانشآموزان را تهیه کنیم چراکه آموزشوپرورش ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ندارد که بخواهد تجهیزات آموزشی دیجیتالی را تهیه و به مدارس اهدا کند.
حسینی اضافه کرد: ۲۰ شرکت در کشور نسبت به تولید تبلت اقدام میکنند که محصول تولیدی هشت کارخانه مورد تأیید است ولی با این شرایط نمیتوان نیاز سه میلیون دانشآموز را تهیه کرد و از همین رو بخشودگی عوارض گمرکی برای واردکنندگان تبلت در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برای استان اردبیل چهارهزار تبلت تاکنون توزیع شده و تلاش میکنیم تا ۲7 هزار تبلت موردنیاز را نیز تأمین کنیم تا ۳۱ هزار دانشآموزی که تبلت و امکانات دیجیتالی برای ورود به شبکه شاد را ندارند از این امکانات استفاده کنند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی ادامه داد: در سطح کشور نیز ۲۱۵ هزار تبلت تاکنون برای دانشآموزان نیازمند اهدا شده ولی تعهد ما یک میلیون تبلت است که در استان اردبیل نیز با تفاهمنامهای که بین استانداری و آموزشوپرورش به امضا رسیده، امیدواریم بخشی از تبلتهای موردنیاز با کمک خیرین تأمین شود.
نظر دهید