• انتشار: 1398/11/14 - 15:23
  • تعداد بازدید: 568
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد:

نیاز آموزش و پرورش به 210 مدرسه استثنائی بر اساس آمایش سرزمینی

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حوزه استثنائی 5 برابر آموزش عادی نیاز به فضا، اعتبارات دارد بنابراین در همین راستا و بر اساس آمایش سرزمینی که کرده ایم 210 مدرسه استتثنایی در کشور نیاز است تا به استاندارد برسیم.

2492.mp3 نیاز آموزش و پرورش به 210 مدرسه استثنائی بر اساس آمایش سرزمینی

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان با بیان این که 40 سالگی هم برای انسان ها و هم برای هر انقلابی دوران پختگی است، گفت: جنس انقلاب اسلامی ایران نه سیاسی و نه اقتصادی و نه نظامی است بلکه جنس آن فرهنگی بود و بیش از 5 هزار و 600 شعار انقلاب تاکید این موضوع است و البته انقلاب اسلامی ایران در همه عرصه ها دگوگونی ایجاد کرد اما جنس اصلی آن فرهنگی بود.


وی ادامه داد: هر انقلابی خاستگاهی دارد، خاستگاه برخی انقلاب ها شهر، برخی روستا است اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی همه گیر بود و همه اقشار مختلف جامعه در آن نقش افرینی کردند.


رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: رهبری بی نظیر، باور مکتبی و ایمانی مردم، وحدت و انسجام مردم و شعار راهبردی " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران"مردم از علل ایجابی انقلاب بودند و همین عوامل نیز علل بقای انقلاب هستند.


حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: به برکت همین انقلاب است که امروز در امور بین الملل یکی از کشورهایی هستیم که در منطقه اگر مسئله ای ایجاد شود بدون حضور ایران حل نمی شود و یکی از 8 کشور برتر قدرت نطامی دنیا هستیم و در 5 محصول کشاورزی نیز در دنیا در رده پنجم قرا داریم و در گندم به خودکفایی رسیده ایم.


وی اضافه کرد: در حال حاضر جزو 17 کشور علمی دنیا هستیم و تنها در 6 سال رشد تولیدات علمی کشور از آمریکا و اروپا بیشتر شده است و البته بایستی بپدیریم که در کنار همه دستاوردها در عرصه فرهنگی و اقتصادی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور نداشتیم.


رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که منشا و منبع هر تحولی در جامعه آموزش و پرورش است، گفت: جهان باید دائم در حال تحول باشد و این تحول نیز بایستی در مسیر توسعه باشد که آموزش و پرورش، مدرسه و کلاس و معلمان می توانند این تحول را در جامعه محقق کنند و به عبارتی مدارس، جعبه سیاه جامعه هستند و هر چه از جامعه می گذرد از این مدارس عبور کرده است.


حسینی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالا دستی 4 لایه دارد که لایه اول طراحی سند و راهکارها است که از این مرحله عبور کرده ایم که البته در برخی راهکار ها نیاز به بازنگری است و در لایه دوم که برنامه ریزی است بایتی دقت کنیم ایده های خوب به برنامه های خوب و در نهایت به فعالیت های خوب منجر شود تا اثر عملیاتی داشته باشد که در این مرحله نیز در سطح مناطق و مدارس آن گونه که باید و شاید ورود نکرده ایم.


وی افزود: لایه های سوم و چهارم لایه عملیاتی و نهادینه کردن است که در حال حاضر در این لایه هستیم و می شود گفت که به هسته سخت سند رسیده ایم در این لایه 50درصد برنامه ها باید تحولی و تاسیسی باشند و 25 درصد برنامه ها توقیفی و تعطیل شدن هستند و 25 درصد برنامه ها نیز برنامه های تلفیقی و ترکیبی است.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نطام رتبه بندی معلمان نیز گفت: پیش در آمد رتبه بندی معلمان بایستی سنجش صلاحیت معلمان باشد و اگر قرار است به حقوق معلمی افزوده شود باید به دلیل ابتکار و اجرای برنامه های سند باشد تا انگیزه ای در معلمان ایجاد کند.


حسینی گفت: در جلسات سند تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود قرار بر این شده تا هر معاونت بسته ای تحولی خود را برای بررسی بیشتر در این جلسات ارایه کند که نوآرانه بودن، تحقق پذیری،فراگیر بودن و زود بازده بودن از شاخص های این بسته های تحولی هستند که ما نیز 4 بسته تحولی با عنوان ها ی فراگیر سازی، مناسب سازی، مداخلات به هنگام و نهضت بریل و زبان اشاره را در حوزه آموزش و پرورش استثنایی را ارایه کرده ایم.


رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که سرانه فضای آموزش استاندارد 8/3 متر است و این میزان در کشور5/3 می باشد، ادامه داد: اعتبار، فضا و وقت گذاری برای آموزش و پرورش استثنایی باید 5 برابر آموزش عادی باشد که با این حساب فضای آموزشی استاندارد و مطلوب دانش آموزان استثنایی 22/5 متر است که این میزان در کشور در حال حاضر 10 متر است.


وی افزود: در همین راستا و بر اساس آمایش سرزمینی که کرده ایم 210 مدرسه استتثنایی در کشور نیاز است تا به استاندارد برسیم و به همین دلیل سراغ خیرین بزرگوار رفته ایم و اولین مراسم با عنوان" آغاز خوب برای یک انجام" هفته آینده با سرمایه گذاری 5 میلیاردی یک خیر کلنگ زنی می شود که سهم استان آذربایجان شرقی از این میزان 13 مدرسه است.


معاون وزیر گفت: حوزه استثنائی 5 برابر آموزش عادی نیاز به فضا، اعتبارات و وقت گزاری دارد لذا سهمیه فضای آموزشی استثنائی باید 22.5 متر باشد در حالی که اکنون 10 متر است.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2492
کلمات کلیدی