• انتشار: 1397/06/07 - 12:15
  • تعداد بازدید: 776
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی :

هنوز 400 هزار نفر برای طرح سنجش مراجعه نکرده اند/فرصتی یکماهه برای سنجش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون نفر در طرح سنجش سلامت نوآموزان سنجش شده‌اند گفت: برآورد ما این است ۴۰۰ هزار نفر باقی مانده‌اند و در این یک ماه باید مراجعه کنند. تا کنون ۳۲۰۰ نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده‌اند و این پایگاه‌ها تا پایان شهریور فعال هستند.

1199.mp3 هنوز 400 هزار نفر برای طرح سنجش مراجعه نکرده اند/فرصتی یکماهه برای سنجش

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر مجید قدمی در نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یک‌ساله وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان البرز برگزار شد با بیان اینکه رویکردهای آموزش و پرورش نوین این است که بچه ها را نباید در مدارس خاص قرار داد زیرا باید در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان قرار بگیرند تا بتوانند برای زندگی آماده شوند گفت: اولویت ما آموزش و پرورش فراگیر است.


وی افزود: هنوز برای آسیب دیدگان ذهنی وارد مقوله آموزش و پرورش فراگیر نشده‌ایم، اما در روستاها کمتر از صدنفر به صورت آزمایشی وارد مدارس عادی شدند.
دکتر قدمی با بیان اینکه آموزش فراگیر طرحی همه جانبه است گفت: این طرح باعث رشد سایر دانش آموزان می‌شود زیرا معلم باید خود را رشد دهد و تقویت کند تا بتواند دانش آموزان با نیازهای ویژه را در کنار دانش آموزان عادی تربیت کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به برگزاری دوره های آموزشی و تولید فیلم های آموزشی برای آمادگی معلمان عادی مدارس فراگیر اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سازمانی تخصصی است.
وی درباره چاپ و آماده سازی کتب درسی عنوان کرد: کلیه کتب چاپ شده و بیش از ۹۵ درصد به مدارس ارسال شده است، فقط کتب نابینایان در مرحله نهایی چاپ است. کتب دانش آموزان آسیب دیده ذهنی را خودمان چاپ و کتب نابینایان را خودمان به بریل تبدیل می کنیم.
قدمی ادامه داد: در قالب طرح خدمات حمایتی۱۶ هزار و ۵۳۹ پرونده در سه سال گذشته با رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان رسیدگی و مبالغ خدماتی چون خرید سمعک، عینک، واکر، ویلچر، کاشت حلزون، خدمات جراحی و دندانپزشکی پرداخت شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه معتقدیم باید پکیج خدمات جامعی برای دانش آموزان داشته باشیم عنوان کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم سه میلیارد تومان برای این طرح هزینه کنیم که بستگی به میزان تخصیص اعتبارات دارد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 1199
کلمات کلیدی