• انتشار: 1398/10/25 - 14:27
  • تعداد بازدید: 778
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عظیم عراقی:

پذیرش نیمی از متقاضان در آزمون های جهش تحصیلی

نشست مشترک روسای آموزش و پرورش استثنایی و معاونین آموزش ابتدایی کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

2423.mp3 پذیرش نیمی از متقاضان در آزمون های جهش تحصیلی


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور  در این نشست ضمن ارائه گزارش اجمالی درخصوص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۹۸ گفت: بیش از دو هزار پایگاه سنجش در کشور به صورت پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند و طرح سنجش سلامت را اجرایی می کنند.


وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان با هزینه ۳۰ هزار تومان انجام می شود و در این بین ۲۲ هزار نوآموز عشایری، نوآموزان مناطق سیل زده  و زلزله زده و نوآموزان مناطق کم برخوردار  با اعتباری بالغ بر 40میلیارد ریال بطور کاملا رایگان انجام گرفت که این مهم منجر به افزایش نرخ پوشش سنجش سلامت خواهد شد.


وی با بیان اینکه نرخ پیش بینی پوشش نوآموزان در بخش پیش دبستانی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۵۰ درصد بود افزود: خوشبختانه از این آمار گذشتیم و تلاش داریم این آمار را در سال جاری به ۷۰ درصد ارتقاء دهیم


وی گفت: ترغیب نوآموزان و خانواده ها جهت مراجعه به پایگاه های  سنجش پیش از دبستان برای رسیدن به این عدد  بسیار مهم است.


وی تصریح کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی باید با حداقل استرس و فشار روانی به نوآموز و خانواده های آن ها انجام گیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد


عظیم عراقی با بیان اینکه در سال ۹۸ در مجموع یک میلیون و ۴۳۷ هزار نوآموز در کشور در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند افزود: از این تعداد قریب به یک میلیون و ۵۸ هزار نفر آنها نوآموز بدو ورود به دبستان و ۳۷۸ هزار نوآموز پیش دبستانی بودند.


وی گفت: در سال جاری ۸۳ هزار نوآموز دیرآموز در کشور با میانگین کشوری ۵/۸ درصد در برنامه ی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شناسایی شد.

‏وی تصریح کرد: تشخیص زودهنگام با رویکرد مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی بسیار حائز اهمیت است.


عظیم عراقی با بیان اینکه  در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش جهش تحصیلی مورد ارزیابی قرار دادیم  افزود: دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی باید  در تمام دروس نمره خیلی خوب گرفته باشد و در آزمون های هوش و جهش  نیز نمره قبولی را دریافت نماید.


وی گفت: بیش از ۵۰ درصد  دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی این آزمون ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند


وی تصریح کرد:  ذکر این نکته بسیار مهم است که دانش آموز باید در یک محیط طبیعی و در کنار همسالان خود رشد کند و جهش تحصیلی کمتر توصیه می شود.












 


 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2423
کلمات کلیدی