• انتشار: 1396/07/23 - 08:15
  • تعداد بازدید: 451
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
23 مهر مصادف با روز جهانی نابینایان؛

پیام دكتر قدمي در روز عصاي سفيد/آموزش و پرورش كارهاي خوبي در اين زمينه داشته است

23مهرماه روز جهانی نابینایان و روز ایمنی عصای سفیدبا شعار «مکان های عمومی باید ایمن شوند»را به تمامی دانش آموزان نابینا و خانواده های ایشان و مربیان گرامی تبریک عرض می نمایم .

488.mp3 پیام دكتر قدمي در روز عصاي سفيد/آموزش و پرورش كارهاي خوبي در اين زمينه داشته است


به گزارش روابط عمومي سازمان استثنايي كشور، متن كامل پيام دكتر مجيد قدمي، معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور به شرح زير است: 



" توجه به ضرورت متناسب سازی محیط جامعه (اعم از آموزشی و شهری) یکی از ضرورت های انکار ناپذیر جهت حضور فعال افراد آسیب دیده بینایی در محیط اجتماعی است که مسئولیت ارگانهای مختلف از جمله شهرداری ، دستگاههای اجرایی بویژه آموزش و پرورش را تأکید می نماید . خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش با ایجاد محیطهای مناسب با ویژگی های این عزیزان در مدارس خاص و متناسب سازي  محیط مدرسه عادی برای دانش ­آموزان تلفیقی، گامهای مؤثری در زمینه ايمن ­سازي فيزيكي مدارس برداشته است .



همچنین جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی عزیزان مذکور کلیه کتب درسی با کیفیت بالا به بریل تبدیل شده و برخی نیز تبدیل به کتاب گویا شده است.



در زمینه فعالیت های پرورشی توجه ویژه به مسابقات حفظ و قرائت قرآن برای دانش آموزان نابینا انجام گردیده است .



همچنین در جهت توسعه فعالیت های ورزشی این عزیزان با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک مسابقات استانی و کشوری برگزار گردیده که ضمن انجام استعدادیابی و توسعه ورزش همگانی شور و شعف زایدالوصفی را در فضای آموزشی این عزیزان ایجاد نموده است."



امید است با حمایت های همه جانبه ­ای که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در عرصه های ­آموزشی و پرورشی این عزیزان مبذول می دارد شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت ایشان در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی باشیم .


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 488
کلمات کلیدی