• انتشار: 1399/06/14 - 20:19
  • تعداد بازدید: 1397
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثایی به مناسبت بازگشایی مدارس

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی صادر کرد

3470.mp3 پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثایی به مناسبت بازگشایی مدارس

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی متن پیام دکتر سید جواد حسینی به شرح ذیل می باشد



بسم الله الرحمن الرحیم
«علم بی نیازی از هر چیزی است»
امام علی (ع)

سپاس بیکران خداوندی را سزاوار است که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد و انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

بار دیگر فصل رویش آغاز می شود، صحیفه نورانی معرفت ورق می خورد و دروازه های آسمان دانایی به روی مشتاقان علم و اندیشه گشوده می شود. اینک در آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، سال تحصیلی جدید را به تمامی همکاران دلسوز، دانش آموزان تلاشگر و خانواده‌های آنان تبریک عرض می نمایم.

در تقارن این آغاز و ماه محرم لازم است آموزه های مدرسه عاشورا که مدرسه ای تمام ساحتی از دانش، بینش، منش و روش است مورد نظر قرار گیرد چرا که در مکتب حسینی و در این مدرسه بزرگ که به پهنای تاریخ است؛ درس زندگی در حوزه روابط خانوادگی، استقامت، دشمن شناسی، بصیرت، ادب و معرفت به تمامی انسانیت ارائه شده است.
آموزش و پرورش استثنایی با در نظر گرفتن هفت اصل؛ توسعه انسان مبنا، تفاوت پذیری‌های فردی، تطابق و مناسب سازی، توسعه رویکرد تلفیقی و فراگیر سازی، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی ، تعادل سازی و ایجاد عدالت، بسته‌های تحولی تدوین نموده است. این بسته ها براساس اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر چرخش‌های تحول آفرین، نوآورانه، تحقق پذیر، شوق انگیز، مشارکت پذیر و مدرسه محور، می باشد که با مشارکت همه جانبه، همراهی و همفکری فرهنگیان گرانقدر، دانش آموزان عزیز، صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی محقق خواهد شد. 
حال که با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش دوران جدیدی را تجربه می نماید، لازم است معلمان، مربیان و مدیران خدوم و دلسوز مدارس استثنایی با  خلاقیت و بهره گیری از شیوه های نوین در عرصه های آموزش، پرورش، توانبخشی و تربیت بدنی به صورت حضوری و مجازی دانش آموزان عزیز و معصوم بانیازهای ویژه را یاری نمایند تا قله های رفیع بهروزی و کامیابی را فتح نمایند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3470
کلمات کلیدی