• انتشار: 1399/10/02 - 12:26
  • تعداد بازدید: 1381
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی در دیدار با باقری نماینده مردم زنجان در مجلس و مظفری مدیر کل آموزش و پرورش زنجان خبر داد؛

چهارمین مرکز جامع تشخیصی توانبخشی و مشاوره ای دانش آموزان استثنایی کشور در استان زنجان راه اندازی خواهد شد؛ دو مدرسه استثنایی در این استان ساخته می شود

حجه الاسلام باقری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی این استان با معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دیدار کردند.

3679.mp3 چهارمین مرکز جامع تشخیصی توانبخشی و مشاوره ای دانش آموزان استثنایی کشور در استان زنجان راه اندازی خواهد شد؛ دو مدرسه استثنایی در این استان ساخته می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی در همراهی با  آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در بیش از 1600 مدرسه استثنایی و 21 هزار مدرسه پذیرا مشغول به تحصیل هستند و میانگین حضور این دانش آموزان در مدارس خاص استثنایی 50 نفر و در هر کلاس درس 5.5 نفر است.

وی گفت: دانش آموزان استثنایی به امکانات و فضای آموزشی بیشتری نسبت به دانش آموزان عادی نیاز دارند و بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز داریم  که کلنگ زنی و یا افتتاح 122 مدرسه ازاین تعداد در 10 ماه گذشته انجام شده است.

وی افزود: سهم استان زنجان از این تعداد 2 مدرسه است که در صورت تامین زمین توسط استان، اعتبار ساخت این دو مدرسه با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و از طریق مشارکت خیرین تامین خواهد شد.

 معاون وزیر با بیان اینکه تحرک بدنی از نیازهای اولیه دانش آموزان استثنایی است  و مدارس باید امکان تحرک بدنی را فراهم کنند اظهار کرد: در مدارس استثنایی استان زنجان 6 سالن دویست متر مربعی ورزشی درون مدرسه ای با مشارکت سازمان نوسازی مدارس ساخته خواهد شد.

وی افزود: یک سالن چند منظوره ویژه دانش آموزان استثنایی  در ابهر در حال ساخت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هماهنگی بعمل آمده بقیه اعتبار لازم برای تکمیل پروژه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان استثنایی در استان زنجان وجود دارد اظهار کرد: این مراکز علاوه بر خدمات مشاوره ای به دانش آموزان استثنایی و خانواده های آنان، تبدیل به مرکز اطلاع رسانی و آموزش خانواده ها شده اند و در این مراکز خدمات توانبخشی نیز ارائه خواهد شد.

حسینی افزود: مجوز راه اندازی یک مرکز مشاوره دیگر نیز به این استان داده خواهد شد و چهارمین مرکزجامع تشخیصی توانبخشی و مشاوره ای  دانش آموزان استثنایی کشور نیز تا پایان سال در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.

 وی گفت:  16 مرکز مشکلات ویژه یادگیری از  ۷۵۴ مرکز در استان زنجان قرار دارد که این استان برای رسیدن به استاندارد به 11 مرکز دیگر نیاز دارد و تا پایان سال یک مرکز دیگر مشکلات ویژه یادگیری در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.

 معاون وزیر مناسب سازی کامل  یک مدرسه اتیسم و یک مدرسه  پذیرا در هر استان را از برنامه های سال جاری آموزش و پرورش استثنایی دانست و افزود: یک مدرسه اتیسم  دراستان زنجان در حال ساخت است که  این مدرسه با  مناسب سازی کامل ساخته می شود و تا پایان سال یک مدرسه پذیرا نیز به صورت الگویی در این استان مناسب سازی خواهد شد.

حسینی در ادامه با اشاره به نهضت توان افزایی اظهار کرد:  در قالب نهضت توان افزایی باید تجهیزات توان بخشی، آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان استثنایی تامین شود که تجهیزات هوشمند ارتباطی بخشی از این تجهیزات است.

وی افزود:  ۲۹۲ دانش آموز استثنایی استان زنجان به تبلت نیاز دارند که اعتبار خرید  150 تبلت از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و  بقیه اعتبار مور نیاز نیز از طریق منابع استانی باید تامین شود که با این اقدام کلیه دانش آموزان استثنایی استان زنجان صاحب تبلت می‌شوند.

معاون وزیر درادامه گفت: راه اندازی یک مرکز جامع آموزش های مجازی در استان زنجان تا پایان سال و 10 باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر 6 باشگاهی که راه اندازی شده است از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استثنایی برای استان زنجان است.

حسینی در پایان گفت: سهم اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان در سال جاری 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 شایان ذکر است در این نشست حجه الاسلام باقری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از محرومین و بویژه دانش آموزان استثنایی از وظایف نمایندگان مجلس است اظهار کرد: عدالت آموزشی اقتضا می کند که همه دانش آموزان از امکانات مناسب آموزشی برخوردار شوند و دانش آموزان استثنایی از جمله دانش آموزانی هستند که نیاز به امکانات مناسب دارند.

وی افزود: حرکت های خوبی در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است که این فعالیت ها باید به اطلاع مردم رسانده شود.

همچنین در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تامین زمین ساخت دو مدرسه استثنایی در این استان را تقبل کردند و تامین اعتبار خرید 150 تبلیت ویژه دانش آموزان استثنایی استان را نیز بر عهده گرفتند.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3679
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید