• انتشار: 1399/01/30 - 21:58
  • تعداد بازدید: 1014
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد ایجاد شد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: شبکه آموزش دانش آموزان یک شبکه ویژه تمامی دانش آموزان و معلمان است و جهت ارتباط بهتر با معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ایجاد یک کانال اختصاصی ویژه آموزش و پرورش استثنایی در این شبکه ضرورت داشت که با تلاش همکاران این کانال به آدرس @kodakanbaniyazvijheh در شبکه شاد ایجاد شد

2749.mp3 کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد ایجاد شد

 


دکتر سید جواد حسینی در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونین وزارت و مدیران کل استان ها با بیان اینکه شبکه شاد بزرگترین پروژه فناورانه آموزش و پرورش است اظهار داشت: شبکه شاد یک فرصت بی نظیر در آموزش است و در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تاکنون بیش از ۸۰ درصد معلمان،  دانش آموزان و مدارس به آن ورود پیدا کرده اند.


وی افزود: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این حرکت بزرگ مشمول عادی سازی نشود  و همچنین به یک حرکت روزمره معمولی نیز تبدیل نشود.


وی با بیان اینکه دوران قرنطینه فرصت استثنائی برای ورود آموزش های دیجیتال به آموزش و پرورش است اظهار داشت: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد  باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.


وی افزود: علاوه بر تلاش شبانه روزی همکاران باید با ایجاد ظرفیت های جذاب در این شبکه، مزایای آن را نسبت به بقیه نرم افزارها بالا برد تا دانش آموزان با میل و رغبت وارد شبکه شاد شوند.


وی تصریح کرد: باید به مرور به سمت تسهیل فرآیندهای تعاملی، افزایش تنوع و جاذبه های بصری  در شبکه شاد حرکت کنیم.


معاون وزیر با تاکید بر افزودن تمامی دانش آموزان به شبکه شاد افزود: باید برای بقیه دانش آموزانی که امکانات دسترسی به شبکه شاد را ندارند روش های جایگزین را در نظر گرفت تا از ظهور شکاف های آموزشی در بستر جدید جلوگیری بعمل آید.


وی افزود: باید تلاش نماییم برای طیف های مختلف دانش آموزان هم به لحاظ موضوعی از قبیل پرورشی و تربیت بدنی و هم از حیث طیف دانش آموزان استثنایی، سمپادی و غیر دولتی  کانال های ویژه ایجاد شود تا از این طریق موجب ارتقای کیفیت و عدالت شد.


وی تصریح کرد:  تلاش همه همکاران برای عضویت دانش آموزان در کانال ویژه آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد موجب افزایش کیفیت و پوشش مبتنی بر عدالت خواهد شد.


حسینی با بیان اینکه می‌توان از طریق شبکه شاد پوشش همه طیف های استثنایی را ایجاد کرد اظهار داشت:  پوشش ۵ هزار کلاس چند پایه، اتصال نوآموزان و والدین  دوره های پیش دبستانی در گروه های مختلف با طیف های متفاوت، ورود ۹ هزار معلم رابط در آموزش های تلفیقی فراگیر برای پوشش بیش از ۲۳ هزار دانش آموز در ۲۰ هزار مدرسه پذیرا  از جمله مواردی است که نیاز به پیگیری دارد.


‌وی افزود: ایجاد نرم افزار گویا ساز در شبکه شاد برای ورود دانش آموزان با آسیب بینایی، اتصال ۷۲۰ مرکز ویژه مشکلات یادگیری به شبکه شاد حل مشکل ورود دروس کارگاهی متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای در این شبکه، تعریف کلاس ها و مدارس ضمیمه و فراهم آوردن امکان عضویت همکاران گروه توانبخشی و مشاوره از جمله مشکلاتی است که  پیگیری و حل خواهد شد‌.


وی در پایان گفت؛ زمانبدی کلاس های این شبکه برای دانش آموزان با نیاز ویژه باید همراه با انعطاف باشد و توانمند سازی والدین برای استفاده و کمک به دانش آموزان در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2749
کلمات کلیدی